Dziecko Królowej Pokoju

Pokój musi zapanować pomiędzy człowiekiem i Bogiem, a także między ludźmi

Wielki Post 2015 r.

Posted by Dzieckonmp w dniu 18 Luty 2015

Orędzie z Medziugorje 25 marzec 2006 r.

Dziatki, odwagi! Zdecydowałam się prowadzić was drogą świętości. Wyrzeknijcie się grzechów i pójdźcie drogą zbawienia, drogą, którą wybrał mój Syn. Bóg znajdzie dla was drogę radości poprzez każdą waszą mękę i cierpienie. Dlatego, dziatki, módlcie się. Jesteśmy blisko was ze swoją miłością. Dziękuję wam, że odpowiedzieliście na moje wezwanie.
.
Modlitwa o Pogodę Ducha pomogła wielu zdrowiejącym ludziom, którzy usiłują zaakceptować swoją chorobę. Pomaga w robieniu rachunku sumienia, w staraniach w zadośćuczynieniu innym ludziom, zaakceptowaniu Woli Bożej w ich życiu tylko w ciągu jednego dnia.
.
Boże, użycz mi pogody ducha
Abym godził się z tym
Czego nie mogę zmienić
Odwagi
Abym zmieniał to
Co mogę zmienić
I mądrości
Abym odróżniał jedno od drugiego
Pozwól mi co dzień
Żyć tylko jednym dniem
I czerpać radość chwili, która trwa
I w trudnych doświadczeniach losu
Ujrzeć drogę wiodącą do spokoju
I przyjąć – jak Ty to czyniłeś –
Ten grzeszny świat takim
Jakim on naprawdę jest
A nie takim, jak ja chciałbym go widzieć
I ufać, że jeśli posłusznie poddam się Twojej woli
To wszystko będzie jak należy
Tak, bym w życiu osiągnął umiarkowane szczęście
U Twego boku, na wieki posiadł szczęśliwość nieskończoną.
.
Ta modlitwa pomogła wielu uzależnionym na drodze do odzyskania wolności, w drodze do zbawienia. W tym okresie Wielkiego Postu  Matka Boża  zachęca  również do odwagi, kiedy wzywa nas do wyrzeczenia się zła i pójścia drogą zbawienia, wybraną przez Jej Syna,  drogą która przyniesie nam  świętość. To jest w rzeczywistości, Droga Krzyżowa, trudna podróż, którą trzeba podjąć w życiu. Nasza Pani zna tą drogę; ona szła tą drogą z Jezusem na Kalwarię. Obiecuje nam, że przy każdej trudnej próbie, ucisku i w czasie trudnego  cierpienia, Bóg znajdzie sposób wniesienia radości w nasze życie. Ona mówi nam, że to się stanie – poprzez modlitwę. Potrzeba by Słowo odwaga  przeniknęło do serca. Dlatego modlitwa o Pogodę Ducha  jest znana jako potężna pomoc w uwalnianiu się od  uzależnienia. Bóg odpowiada na tą modlitwę narkomanom, alkoholikom za odwagę, za serce, które zdobyło się na odwagę aby zmienić się i być w stanie stanąć na drodze nawrócenia. Na każdej stacji Drogi Krzyżowej, odwaga jest konieczna dla nas wszystkich – z różnych powodów. Matka Boża wie, że jest to czas ciężkiej agonii i cierpienia Syna, czas stresu i próba wytrzymałości, która doprowadziła do publicznej egzekucji w najbardziej brutalny sposób.

Matka Boża zachęca nas do dzielenia się z własnymi cierpieniami na swej drodze  z Jezusem, który  sprawi, że ​​od samego początku, będziemy w tym cierpieniu iść  z odwagą, z kochającym i nieustraszonym sercem wzmocnionym przez modlitwę.

NOWENNA POMPEJAŃSKA BLOGOWA.

Od dziś tj. Wielka Środa przez 54 dni jeden stały dziesiątek różańca za Polskę.

W ankiecie są tajemnice i klikamy na wybraną od tego momentu będzie zajęta.

 

Proszę każdego który zadeklarował odmawiać dziesiątek Różańca o napisanie na maila który dziesiątek zadeklarował. Osoby co zadeklarowały się  na jedną z tajemnic których jest za dużo, otrzymają na maila przydzielone tajemnice które mało osób zadeklarowało. W ten sposób wyrówna się ilość i powstanie np. 5 pełnych nowenn. część osób otrzyma tylko potwierdzenie danej tajemnicy.Najwyżej o te kilak dni trzeba odmawiac dłużej Nowennę.

Maile wysyłamy na Zdravko
n.pompejzaojczyzne@wp.pl

.

.

Odpowiedzi: 105 to “Wielki Post 2015 r.”

  1. inka said

    Zamyślenia wielkopostne 2015.

    Środa Popielcowa

    Prochem jesteś!

    Jeśli Ci się znudziło, to odpocznij, a dzisiaj popatrz:

    Ksiądz posypuje moją głowę popiołem.

    Ten popiół to z palm zeszłorocznej Niedzieli Palmowej

    i znudzony człowieku, posłuchaj, co ksiądz mówi,

    gdy posypuje mą głowę popiołem:

    Pamiętaj, że jesteś prochem i w proch się obrócisz

    albo Nawracajcie się i wierzcie w Ewangelię.

    To drugie, to do zniesienia,

    ale to pierwsze mi ubliża.

    Jak to? Ja, inteligent,

    mam stanowisko,

    mam swoją godność.

    Dlaczego mi ktoś ubliża i nazywa mnie prochem?

    Słuchaj, znudzony człowieku.

    Powinieneś tego księdza w ręce ucałować i podziękować mu za to,

    że ktoś Ci wreszcie powiedział prawdę:

    Jesteś prochem! Jesteś z mułu ziemi i do ziemi wrócisz.

    W szkole uczyli mnie

    obowiązującej Darwinowskiej teorii ewolucji.

    Denerwowałem się, że od małpy pochodzę.

    Dziś jeszcze gorzej – prochem jesteś!

    Czymże jest człowiek, że o nim pamiętasz? (Ps 8,15)

    Albo Mickiewiczem:

    Czymże ja jestem przed Twoim obliczem Prochem i niczem,

    ale gdym Tobie moję nicość wyspowiadał, ja proch będę z Panem gadał.

    No obudź się, znudzony człowieku,

    już Popielec.

    Ks. bp Józef Zawitkowski

    Artykuł opublikowany na stronie: http://www.naszdziennik.pl/wiara-kosciol-w-polsce/129217,wiara-znudzonemu.html

    • szach said

      Co z tą Nowenną Pompejańską -blogową ? Wielki Post dziś się zaczyna , więc okazja do postanowienia . Modlitwa za Polskę=naszą ziemską Ojczyznę ,to idealne postanowienie . Potrzeba tylko piętnaście osób/ lub 20 , jeśli z tajemnicami Światła/ na jedną Nowennę . Każda osoba jeden dziesiątek (ta sama tajemnica ) przez 54 dni. Przy tajemnicy Ukoronowania NMP na Królową Nieba i Ziemi stosowna modlitwa .

      Czy ktoś się deklaruje ?

      • czytający said

        jestem gotowy

        • Moni said

          nie wiem czy dobrze rozumiem…. to taka wspólna Nowenna ?jeden dziesiątek różańca jednej konkretnej tajemnicy na jedną osobę,tak? jeśli tak to ja się piszę, kończę za 10dni swoją Nowennę Pompejańską, drugiej całej nie dam rady , a dziesiątek dam radę dorzucić.

        • Dzieckonmp said

          tak jak piszesz jeden dziesiątek przez 54 dni .

        • Dzieckonmp said

          Jesli wszystkie tajemnice będą obłożone po 1 osobie wtedy drugą nowennę inne osoby. Bierzemy tak aby wszędzie było po 2 itd.

        • cox21 said

          Ja codziennie omawiam 1 dziesiątkę za Ojczyznę

        • Majka said

          CUDOWNY POMYSŁ!!! WSPANIAŁY🙂

        • szach said

          Najpierw podejrzyjcie wyniki a potem deklarujcie się, bo jest dwadzieścia deklaracji jednej tajemnicy a innych po jednej.

        • Gosia 3 said

          Ja przyznaję że najpierw weszłam na Ukoronowanie NMP jak się okazało że jest dużo to weszłam na Wniebowzięcie NMP a ostatecznie wybrałam dla siebie cz. Bolesna – cierniem ukoronowanie a dla męża wybrałam Wniebowstąpienie Pana Jezusa, bo tam było najmniej. Wcale nieprawda jak się wciśnie Vote to nie ma wyników. Niech każdy teraz pod moim np. wpisem napisze co wybrał a pani kierownik Szach niech to uporządkuje . I zaczynajmy. Ja już wybrałam dla siebie i dla męża. Pozdrawiam

        • Dzieckonmp said

          żeby zobaczyć wyniki klikamy return na dole

        • szafirek said

          Ja żeby zobaczyć wyniki klikam na View Results ,przynajmniej u mnie tak jest.
          Straszny zamęt się zrobił,ale to było do przewidzenia ,że się zły wścieknie.

        • Basia said

          Mój głos z godz 20:18 na tajemnicę bolesną Cierniem ukoronowanie nie pokazał się . Były 2 głosy na tą tajemnicę i nadal są , a po mnie Gosia 3 też wybrała tą tajemnicę i nadal pokazują się tylko 2 głosy ,a powinny być już przynajmniej 4.

        • szafirek said

          To ja tez napiszę, ja wybrałam Tajemnicę Radosną-Ofiarowanie Pana Jezusa w Światyni, był 1 głos ,jak ja zaznaczyłam, drugi się długo nie pojawiał,teraz już są dwa,a dla pewności zaznaczałam jeszcze ze trzy razy. Teraz co Basia napisała,to już nie wiem czy to mój czy nie…

        • Jadwiga said

          Ja przyjmuję tajemnicę radosną: Nawiedzenie św.Elżbiety jako 3 głos.

        • Pro Publico Bono said

          ja codziennie od 15 czerwca wezwania ks. Małkowskiego odmawiam jedną część różańca w intencji Ojczyzny

        • Powiew ze wschodu said

          Wybrałem tajemnicę radosną Nawiedzenie św.Elżbiety jako pierwszy głos. Była godz. ok. 17 i nie było „chętnych” na ta tajemnicę a na inne „dostatek”. Co mnie trochę zdziwiło. Ale widzę iż teraz jest dużo lepiej.

      • Bogna said

        Ja tez jestem gotowa

        • Gosia 3 said

          Ja także dziesiątkę za ojczyznę , bo cały Różaniec i tak odmawiam. Nie nam Bóg pobłogosławi to Dzieło.

        • Gosia 3 said

          Ja proponuję abyśmy modląc się za ojczyznę wypowiadali też intencję Intronizacji tak jak życzył sobie Pan Jezus mówiąc do Rozalii. Gdybyśmy zaczęli dzisiaj to by było pięknie.

        • szafirek said

          Ja też dołączyłam do nowenny,tylko nie wiem czy mój głos się zaznaczył.Teraz widze,że przybył tam gdzie kliknęłam,ale po czasie,więc nie mam pewności czy to mój czy kogos innego.Tak czy inaczej będę odmawiała.

          Ave Maryja!

        • black.elizz said

          Ja zawsze mówię w intencjach Krucjaty Różańcowej oraz o Polskę według Woli Bożej.

      • messenger said

        Też się deklaruję!

      • Kasia1 said

        tak,deklaruje sie

      • porjan said

        Dołączyłem wczoraj. Tajemnica: biczowanie Pana Jezusa.

    • JakubIII said

      Ofiarowanie Pana Jezusa – odmawiam ja, bez modlitw dodatkowych bo często jestem w podróży i mogłoby mi się poplątać.

      • JakubIII said

        Nawiedzenie Św. Elżbiety – dokładam, żeby było 4 osoby. to dałoby cztery Nowenny.

        • Gosia 3 said

          Nie zniechęcajmy się tylko odmawiajmy każdy tę 10 którą sobie wybrał u mnie w rodzinie 5 osób odmawia każdy inną także na pewno jedna Nowenna pompejańska się ukształtowała. A gdyby nawet nie to Pan Bóg swoją mocą ją uformuje. Ważne że zaczęliśmy w taki ważny dzień dla Kościoła – środę popielcową. Nie przerywajmy błagam Was.

        • JakubIII said

          Już południe. Wygląda na to, że może uda się odmówić cztery Nowenny w intencji Ojczyzny ze szczególną prośbą o: 1 – Intronizację, 2 – nawrócenie ( światło wiary ) dla naszych współrodaków w Godzinie Miłosierdzia, 3 – za dusze czyścowe z naszej Ojczyzny, 4 – za dobrego przywódcę dla Polski.

        • szach said

          Wystarczy : w intencji Polski . W tym się zawiera wszystko, co Bóg uzna za dobre dla nas. I sprawa Królowania P.Jezusa w Polsce przez Intronizację i dobre rządy katolickie i polskie i Pokój … Matka Boża Królowa Polski już będzie wiedziała jak Bogu te nasze modlitwy przedstawić . A my i tak wiemy ,że będą skuteczne . Bo jak Matka Boża coś obiecuje, to dotrzymuje słowa .

  2. Piotr2 said

    Mało jest dusz, które rozważają mękę Moją z prawdziwym uczuciem; najwięcej łask udzielam duszom, które pobożnie rozważają mękę Moją (Dz. 737)
    Jedna godzina rozważania Mojej bolesnej męki większą zasługę ma, aniżeli cały rok biczowania się aż do krwi; rozważanie Moich bolesnych ran jest dla ciebie z wielkim pożytkiem, a Mnie sprawia wielką radość (Dz. 369)

    Króluj nam Chryste.

    • Piotr2 said

      2 III [1938]. Rozpoczęłam Post święty tak, jak sobie życzył Jezus, zdając się całkowicie na Jego świętą wolę i przyjmując wszystko z miłością, cokolwiek mi poda. Nie mogę praktykować większych umartwień, bo jestem bardzo słaba. Dłuższa choroba wyniszczyła mi zupełnie siły. Łączę się z Jezusem przez cierpienie. Kiedy rozważam Jego bolesną mękę, to zmniejszają się moje fizyczne cierpienia (Dz.1625)

      Króluj nam Chryste.

  3. szafirek said

  4. Piotr2 said

    Zły duch jest potężniejszy niż wola ludzka
    Orędzia Ostrzeżenia
    niedziela, 8 lutego 2015, godz. 20.31

    Moja wielce umiłowana córko, ponieważ Duch Święty przenika te orędzia, dlatego też Moje Słowo — podobnie jak było to za Mojego Czasu na ziemi — szerzy się jak błyskawica. To, jak szybko rozprzestrzenia się Duch Święty, jest dla śmiertelnego człowieka nie do pojęcia. I tak jak Paraklet — poprzez Moc Boga — pochłania dusze wszystkich pokornych w swoich sercach, tak też zły duch będzie podążał wszędzie, gdzie Paraklet jest obecny.

    Zły duch jest potężniejszy niż wola ludzka, a jednak jest on bezsilny w stosunku do tych dzieci Bożych, które całkowicie Bogu ufają. Złemu duchowi zawsze będzie przyświecał jeden cel — a mianowicie zwodzenie. Szatan — wielki oszust — będzie wykorzystywał obecną w duszy pychę, aby przekonać człowieka, że jego wadliwe rozumowanie może mu dyktować, co jest dobre, a co złe. Ofiara szatana uwierzy, że kontroluje swoje własne przeznaczenie i dlatego też jej wiara — którą w niewielkim stopniu może jeszcze posiadać — zepchnięta zostanie na drugi plan.

    Wolność sumienia może prowadzić słabe dusze do odrzucenia Istnienia Boga. Inne dusze, które przyjmują Istnienie Boga, dopuszczą, aby ich osobisty punkt widzenia dyktował im ich własną interpretację tego, Kim Bóg jest i jak Bóg reaguje na grzeszników. Tak czy tak, odrzucą oni Autorytet Boga na rzecz tego, w co sami chcą wierzyć. Ich pycha doprowadzi ich do upadku.

    Diabeł jest bardzo przebiegły i powie takim duszom: — Czyń, co mówi ci twoje sumienie — i przekona je, aby dały temu pierwszeństwo przed Słowem Bożym. O, jak łatwo daje się manipulować człowiek, który z powodu grzechu pada ofiarą takiego oszustwa. A oto Ja wam mówię: Kim wy jesteście, aby decydować o tym, że wy sami więcej o Mnie wiecie, niż zawarte jest w tym, czego Ja was nauczałem? Moje Nauki są jasne, dokładne i są one zawsze obowiązujące. Jeżeli nie potraficie ufać Słowu Boga, to nie potraficie Go prawdziwie kochać. To za sprawą waszej wolnej woli postanawiacie, w co wierzyć. Ale człowiek, który przekręca Słowo Boże, aby dopasować je całkowicie do własnego punktu widzenia na temat Mojego Słowa, tak aby to odpowiadało jego własnym potrzebom — jest to człowiek, który ulega pokusie diabła.

    Wszędzie tam, gdzie Moje Słowo jest podtrzymywane, diabeł będzie czatował, aby pochłonąć dusze, które cenią sobie swoje własne poglądy i opinie ponad Słowo Boże. Każdy człowiek, który pozostaje niezłomny wobec Prawdy, stanie wobec straszliwych prób ze strony oszusta, który nigdy nie ustanie w swoich wysiłkach, aby ludzi zwieść na manowce. Tak więc wszędzie tam, gdzie Duch Święty rozpościera Swoje Skrzydła, zły duch będzie mu deptał po piętach na każdym kroku. Bezwzględny, sfrustrowany i zdeterminowany dręczyć będzie te dusze, które zostały pobłogosławione Mocą Ducha Świętego.

    Nie spotkacie złego ducha, który by usiłował manipulować duszami, które już przeciągnął na swoją stronę, bo on ich już nie potrzebuje. Człowiek, który Mnie kocha i podąża za Słowem Bożym, jest narażony najbardziej, bo o niego zły duch walczy najusilniej. Nigdy też nie wolno wam wierzyć, że jesteście wystarczająco silni, aby oprzeć się takim atakom na waszą wiarę, ponieważ każdy z was jest grzesznikiem. I jako grzesznicy — chyba, że regularnie oczyszczacie wasze dusze poprzez pojednanie (sakrament) – i wy Mnie zdradzicie, bo nie będziecie wtedy sami z siebie wystarczająco silni, aby wytrzymać nacisk, by się Mnie nie wyprzeć.

    Nigdy nie zapominajcie, że was o tym ostrzegałem. Znajdujecie się w środku największej bitwy duchowej wszechczasów. Tylko najbardziej sprawne, najsilniejsze i najczystsze dusze ją przeżyją.

    Wasz Jezus.

    Króluj nam Chryste.

  5. Magda said

    Na poczatku Stycznia, tego roku, zastanawialam sie i kalkulowalam, kiedy to Pan zesle Ostrzezenie, tak mniej-wiecej. Widzac co sie dzieje i w jakim stanie wyglada Nasz Swiat, Kosciol,itd. pewnej nocy obudzilam sie ze spiewem na ustach, piesnia, ktora kazdy zna:”.zniwo juz dojrzewa,pachnie swiezym Chlebem,..”.,niedawno, tak mniej wiecej na poczatku lutego znowu sie obudzilam z inna piesnia:”Bliskie jest Krolestwo Boze, nawracajcie sie i wierzcie w Ewangelie”-, a pare dni temu, obudzilam sie z piesnia na ustach :”Pan blisko jest, oczekuj Go..”. Nie chce siac zametu, ale musze wam powiedziec ze bardzo chce aby to sie stalo jak najszybciej i zeby Pan nie zwlekal. Wiem, ze Bog nie mysli jak Czlowiek a i tez czlowiek nie mysli jak Bog- i to jest dobre, ale czytajac Oredzia Pan Jezus powiedzial, ze Ostrzezenie jest blizej niz nam sie wydaje.
    Jest lepiej bysmy byli kazdego dnia przygotowani anizeli czekali na ostatnia minute. Zycze Wszystkim blogoslawionego dnia.

    • bobi said

      Pamiętaj że dla Pana Boga jeden dzień jest jak 1000 lat,a 1000 lat jak 1 dzień.Bóg Wszechmogący nie żyje przeszłością ani przyszłością tylko wciąż teraźniejszością…

      • OSTOJA said

        Samarytanie prosili Go aby pozostał. Pozostał tam zatem dwa dni.jarum

    • Piotr said

      Dziękuję za to świadectwo!
      Marana Tha!

    • KIELICH said

      Ja też budzę się każdego dnia z nadzieją na interwencję Bożą dla świata. Proszę w modlitwach o ostrzeżenie. Ale nie moja wola lecz Twoja, Boże, niech się stanie.
      Dziękuję Adminowi za ten blog. Niech będzie pochwalony Jezus Chrystus.

    • cox21 said

      Tylko Bóg wie kiedy będzie Ostrzeżenie. My nie znamy dnia, ani godziny.

  6. Mariusz said

    Nasze przygotowania będą codziennie na blogu przez krótkie zamyślenia wielkopostne w postaci filmiku w temacie
    słowa Bożego. Poza tym póki nasze parafie funkcjonują zapraszam do udziału w nabożeństwach pasyjnych.
    Błogosławionego dnia!

  7. Dana said

    ŚRODA POPIELCOWA – DZIEŃ WYJĄTKOWY

    Nie zobowiązuje do udziału we Mszy św., a gromadzi w kościołach — mimo że jest normalnym dniem pracy — tłumy porównywalne do najważniejszych świąt chrześcijańskich. Nie wiadomo jak to zjawisko wytłumaczyć. W tabeli pierwszeństwa dni liturgicznych, za pomocą której co roku układany jest kalendarz, zajmuje miejsce wśród uroczystości (Narodzenia Pańskiego, Objawienia, Wniebowstąpienia, Zesłania Ducha Świętego, Niedziel Adwentu, Wielkiego Postu, Okresu Wielkanocnego, dni Wielkiego Tygodnia i Oktawy Wielkanocy), a w żaden sposób nie może być nazwany uroczystością, czego wyrazem jest choćby obowiązujący tego dnia post porównywalny z tym, który obowiązuje katolików jeszcze tylko w Wielki Piątek. Obrzęd posypania głów popiołem też jest ewenementem. W Kościele pierwszych wieków biskup naznaczał w ten sposób jedynie tych, którzy czynili publiczną pokutę i aż do Wielkiego Czwartku byli wyłączeni ze wspólnoty. Z czasem obrzęd ten stał się znakiem postu i pokuty, odprawianej prywatnie przez wszystkich wiernych, w łączności z innymi członkami Kościoła.

    W Środę Popielcową, w trakcie posypywania głów popiołem, kapłan wypowiada słowa z Pisma Świętego. Ma do wyboru dwa zdania i warto pamiętać, które z nich będzie przeznaczone dla nas w danym roku. Jeśli usłyszymy: „Prochem jesteś i w proch się obrócisz” (Rdz 3,19), uświadamiamy sobie własną słabość, ułomność, przemijanie. A jeśli: „Nawracajcie się i wierzcie w Ewangelię!” (Mk 1,15), przypominamy sobie, ile jeszcze mamy w sobie zła, jaka praca nas czeka. Może zastanawiamy się, co mają wspólnego ze sobą te dwa fragmenty Biblii. Otóż ich wspólnym mianownikiem jest zaufanie Bogu. Tylko w Nim mamy pewność życia, tylko On może nadać sens naszej szarej codzienności. Kto ufa własnym siłom, srodze się zawiedzie. Jeśli uzmysłowimy sobie własną bezradność wobec śmierci i grzechu, jesteśmy na dobrej drodze. Pozostaje do wykonania tylko jeden krok — krok w stronę Boga. Mamy go czynić każdego dnia, nie tylko w tę jedną środę w roku. Popielec to ani nie ósmy sakrament, ani zwyczajna tradycja ojców. To autentyczny znak oddania się Bogu — oddania Mu naszego życia i grzeszności. Znów można zacząć od nowa.

    • Bożena said

      U mnie w Kościele już na pierwszej Mszy Św. ławki pełne były no może nie do końca ale sobie pomyślałam jednak ludzie dalej wierzą bo co innego widzieć to w Niedzielę jak trzeba iść żeby nie mieć grzechu.

    • Leszek said

      Z Orędzia nr 374, które nic a nic nie straciło ze swej aktualności, z którego możemy wiele dla siebie skorzystać {z 4.03.1987r. w Środę Popielcową, na Początek Wielkiego Postu AD1987) Matki Bożej do Jej umiłowanych synów, Kapłanów (http://www.voxdomini.com.pl/gobbi/87.htm):
      „Chodźcie za Mną po tej drodze nawrócenia i pokuty, którą wam wytyczyłam, Moi synowie. Proszę was o takie samo nawrócenie, o jakie prosił was Jezus w Swej Ewangelii. Oddalcie się od szkodliwej drogi zła, pychy, egoizmu i grzechu.
      Żyjecie w świecie, w którym bunt przeciw Bogu i Jego prawu miłości jest przyjmowany, szerzony, wychwalany i uważany za nowy styl życia. Ileż Moich dzieci staje się każdego dnia ofiarami grzechu i nienawiści, przemocy i zepsucia, egoizmu i nieczystości! Grzech ciężki oddala was od Boga, wyrywa z waszych dusz cenny dar Jego życia łaski, czyni was niewolnikami namiętności i wad, osłabia waszą zdolność wytrwania w pokusach i daje wielkie pole do działania szatanowi. Coraz bardziej bierze on w posiadanie wasze życie, aby uczynić je narzędziem do szerzenia niepohamowanego egoizmu i pychy, nienawiści i podziału, rozwiązłości i bezbożności.
      Podejmujecie prawdziwy wysiłek nawrócenia, jeżeli odważnie i mocno przeciwstawiacie się światu, w którym żyjecie, by kroczyć drogą dobra i łaski Bożej, miłości i świętości. Wszystkie Moje dzieci powinny się dziś nawrócić i powrócić do wiary w Ewangelię, do życia według Ewangelii. Powinny pozwolić się prowadzić wyłącznie mądrości Ewangelii. Oto dni sprzyjające waszemu nawróceniu. To są dni łaski i miłosierdzia, nadziei i wyczekiwania.
      Są to dni przygotowania na czekające was, wielkie, przepowiedziane wam wydarzenia. Proszę was więc ponownie o codzienne akty umartwienia i pokuty.

      Ofiarujcie pokutę Mojemu Sercu na trzy sposoby:
      – Dajcie Mi przede wszystkim pokutę wewnętrzną. Musicie ją praktykować w celu zapanowania nad sobą, nad waszymi namiętnościami, by stać się prawdziwie uległymi, pokornymi, małymi i gotowymi współdziałać z Moim planem.

      – Ofiarujcie Mi również codzienną milczącą pokutę. Daje wam ona sposobność do wspaniałomyślnego wykonywania, we wszystkich okolicznościach życia, wyłącznie woli Bożej – poprzez pokorne, wierne i doskonałe wypełnianie wszystkich waszych obowiązków. Gdy tak będziecie postępować, ileż cennych okazji do cierpienia i do ponoszenia ofiar znajdziecie w ciągu całego dnia! Wasz uśmiech, pogoda, spokój, cierpliwość, akceptacja i ofiary – to prawdziwe ciche akty pokuty, przynoszące większą wartość i światło każdej okoliczności waszego życia.

      – Proszę was także o pokutę zewnętrzną. Polega ona na opanowywaniu namiętności, umartwianiu zmysłów – szczególnie oczu, języka, słuchu i smaku.
      Nie patrzcie na otaczające was wielkie zło ani na tyle nieczystości zarażających wasze drogi! Dla zachowania światła w swoich duszach wyrzeknijcie się oglądania telewizji i przeznaczcie więcej czasu w swoim życiu na skupienie, rozmyślanie i modlitwę.
      Uczcie się kontrolować swój język i zachowywać milczenie w sobie i wokół siebie, byście umieli mówić jedynie dla szerzenia dobra – w duchu miłości i pokornej służby wszystkim. Unikajcie krytykowania i szemrania, obmów i złośliwości. Nie ulegajcie łatwej pokusie sądzenia i potępiania.
      Zamykajcie uszy i umysł na zgiełk głosów! Staje się on dzisiaj coraz bardziej ogłuszający i prowadzi was do życia w hałasie, zamęcie i bezowocności.
      Zwalczajcie łakomstwo powstrzymując się od tego, co daje wam największą przyjemność, i praktykując post cielesny. Prosi o niego Jezus w Ewangelii i Ja także o niego dziś was proszę.
      Jeśli pójdziecie drogą wytyczoną wam przeze Mnie, Pan pobłogosławi dni waszego życia. Dojdziecie do pokoju serca i czystości duszy. Staniecie się Moim żywym słowem i będziecie roznosić wszędzie światło Mojej obecności – w tej wielkiej ciemności, coraz bardziej ciążącej nad światem…”.

  8. Dana said

    Homilia Ojca św. Benedykta XVI podczas celebracji Środy Popielcowej

    Czytania liturgiczne dają nam wskazania, że za łaską Bożą, jesteśmy wezwani do tego, by uczynić je naszymi postawami i konkretnymi zachowaniami w obecnym czasie wielkopostnym. Kościół przypomina nam przede wszystkim mocne wezwanie, jakie prorok Joel skierował do narodu Izraelskiego: «Tak mówi Pan: Nawróćcie się do mnie całym swym sercem, przez post i płacz, i lament» (2,12). Podkreślić należy wyrażenie «całym swym sercem», które oznacza, że nawrócenie pochodzi z głębi naszych myśli i uczuć, leży u podstaw naszych decyzji, wyborów i działań, w geście całkowitej i radykalnej wolności. Ale czy możliwy jest ten powrót do Boga? Tak, jest możliwy, bo istnieje siła, która nie pochodzi z naszego serca, ale która uwalnia się w sercu samego Boga. Jest to siła Jego miłosierdzia. Mówi dalej prorok: «Nawróćcie się do Pana Boga waszego! On bowiem jest łaskawy, miłosierny, nieskory do gniewu i wielki w łaskawości, a lituje się na widok niedoli» (w.13). Powrót do Pana możliwy jest jako „łaska”, gdyż jest dziełem Boga i owocem wiary, jaką pokładamy w Jego miłosierdziu. Ale ów powrót do Boga staje się rzeczywistością konkretną w naszym życiu tylko wtedy, gdy łaska Pańska przenika do głębi naszej duszy i nią wstrząsa, udzielając nam mocy, by «rozdzierać serce». To właśnie te słowa przekazuje od Boga prorok Joel: «Rozdzierajcie serca, a nie szaty». (w. 13). Istotnie, także w naszych czasach, wielu jest gotowych “rozdzierać szaty” wobec skandali i niesprawiedliwości – oczywiście popełnionych przez innych -, ale niewielu wydaje się być gotowymi do działania na własnym “sercu”, na własnym sumieniu i na swoich intencjach, pozwalając, aby Pan je przemieniał, odnawiał i nawracał.

    http://www.radiomaryja.pl/kosciol/homilia-ojca-sw-benedykta-xvi-wygloszona-podczas-ostatniej-publicznej-mszy-sw-w-srode-popielcowa/

  9. Dana said

    Jan Paweł II
    POJEDNAJMY SIĘ Z BOGIEM I BRAĆMI

    Audiencja generalna w Środę Popielcową. 8 III 2000

    2. Obrzęd posypania głów popiołem uświadamia nam dziś na nowo, że jesteśmy prochem i w proch się obrócimy. Ta myśl, po ludzku niepodważalna, nie zostaje nam przypomniana po to, aby skłonić nas do biernego poddania się przeznaczeniu. Przeciwnie, gdy liturgia podkreśla, że jesteśmy stworzeniami śmiertelnymi, zarazem przypomina nam o miłosiernej inicjatywie Boga, który pragnie uczynić nas uczestnikami swojego wiecznego życia i szczęśliwości.

    Sugestywny znak posypania popiołem jest dla wierzącego wezwaniem, aby nie pozwolił się uwikłać przez rzeczywistości materialne, które mają co prawda swoją wartość, ale nieuchronnie przeminą. Chrześcijanin winien raczej poddać się przemieniającemu działaniu łaski nawrócenia i pokuty, aby wspiąć się na wysokie szczyty życia nadprzyrodzonego, gdzie znajdzie pokój. Tylko w Bogu człowiek odnajduje w pełni samego siebie i odkrywa najgłębszy sens swego istnienia.

    Brama Jubileuszu jest otwarta dla wszystkich! Niech wejdzie przez nią ten, kto wie, że przygniata go grzech, i kto jest świadom ubóstwa swoich zasług; niech wejdzie ten, kto czuje się jak proch niesiony wiatrem; niech wejdzie słaby i zniechęcony, aby zaczerpnąć nową moc z Serca Chrystusa.

    3. Z obrzędem posypania popiołem łączy się tradycja zachowywania w dniu dzisiejszym wstrzemięźliwości i postu. Nie są to oczywiście jedynie praktyki zewnętrzne, czynności czysto obrzędowe, ale wymowne znaki niezbędnej przemiany życia. Post i wstrzemięźliwość przede wszystkim umacniają chrześcijanina do walki ze złem i do służby Ewangelii.

    Przez post i pokutę człowiek wierzący zostaje wezwany do rezygnacji z dóbr i z zaspokojenia uprawnionych potrzeb materialnych, aby mógł uzyskać większą wolność wewnętrzną, a przez to usposobił się do uważnego słuchania słowa Bożego i do bezinteresownej pomocy potrzebującym braciom.

    Wstrzemięźliwość i post winny zatem łączyć się z konkretnymi gestami solidarności z tymi, którzy cierpią i zmagają się z trudnościami. Pokuta prowadzi w ten sposób do dzielenia się dobrami z ludźmi zepchniętymi na margines i z potrzebującymi. Taki też jest duch Wielkiego Jubileuszu, który przynagla wszystkich do okazywania w konkretny sposób Chrystusowej miłości braciom pozbawionym niezbędnych środków do życia, ofiarom głodu, przemocy i niesprawiedliwości. Tak pisałem o tym w Orędziu na Wielki Post: «Jakże moglibyśmy prosić o łaskę Jubileuszu, jeśli jesteśmy nieczuli na potrzeby ubogich, jeśli nie staramy się zapewnić wszystkim środków niezbędnych do godziwego życia?» (n. 5).

    http://www.opoka.org.pl/biblioteka/W/WP/jan_pawel_ii/audiencje/ag_08032000.html

  10. Leszek said

    Z Orędzia nr 306, zatyt. ‚O jaki post proszę’ {z 16.03.1985r.) Matki Bożej do jej umiłowanych synów, Kapłanów (http://www.voxdomini.com.pl/gobbi/85.htm):

    Kroczcie drogą pokuty i umartwienia.
    Proszę was o p o s t c i e l e s n y. Umartwia on zmysły i stanowi sposób zapobiegania rozpowszechnianemu oszustwu, za pomocą którego zwodzi się dziś wiele Moich dzieci, skłaniając je do poszukiwania szczęścia jedynie w pełnym zaspokajaniu pragnień zmysłowych i w dobrach materialnych.
    Iluż karmi się zatrutym pokarmem nieczystości i narkotyków! Do jakiego stopnia rozszerza się odrażająca plaga niemoralnej prasy i pornografii! Środki społecznego przekazu stają się często narzędziami deprawowania sumień. Propagują one nałogi i rozwiązłość, a grzech przedstawiają jako dobro i wartość.
    Oto dlaczego proszę was, najmilsi, poświęceni Mi synowie, o danie Mi wielkiej mocy wynagradzającej. Pozwoli Mi ona zbudować tamę, która przeszkodzi rozszerzaniu się zła – tak zaraźliwego i niebezpiecznego.

    Proszę was o p o s t c i e l e s n y dla umartwienia waszych zmysłów, aby świadczyć dziś o konieczności powstrzymania niepohamowanego poszukiwania przyjemności. Waszym dobrym przykładem powinniście nauczać, że nie samym chlebem żyje człowiek, lecz każdym słowem, które pochodzi z ust Boga (Pwt 8,3; Mt 4,4).

    Proszę was o p o s t d u c h o w y, polegający na unikaniu wszelkich postaci zła, aby karmić się jedynie dobrem, łaską i miłością. Pokarm Słowa Bożego odżywia was duchowo i umacnia wasze istnienie życiem łaski.

    Proszę o p o s t u m y s ł u, przez który uchronicie się od wszelkiego błędu, przyjmując Prawdę objawioną przez Jezusa.
    Odżywiajcie się – powtarzam to – drogocennym pokarmem Boskiego Pisma, zwłaszcza Ewangelii Jezusa! Przyjmujcie również, medytujcie i żyjcie przesłaniami dawanymi wam dziś na tyle sposobów przez waszą Niebieską Mamę!
    Powinniście być uważni, by odrzucać wszelkie poglądy sprzeczne z wiarą i zawierające subtelne i niebezpieczne błędy – tak niszczące wasze wzrastanie w wierności zobowiązaniom przyjętym w sakramencie Chrztu Świętego.

    Proszę was o p o s t s e r c a, który uwolni was od nieuporządkowanego przywiązania do samych siebie, do dóbr i innych stworzeń. Iluż potrafi myśleć jedynie o sobie i pozwala się pochłonąć przez niepohamowany egoizm, który uniemożliwia tworzenie prawdziwej wspólnoty z innymi!
    Iluż staje się niewolnikami niepohamowanego przywiązania do dóbr, do pieniędzy! Szukają ich jako jedynego celu w życiu. Ogarnia ich chciwość, będąca źródłem wielu wad i grzechów. W ten sposób zamykają serca na ogromne potrzeby małych, biednych, odsuniętych na margines. Nie potrafią już dostrzec, kto znajduje się w potrzebie i komu trzeba pomóc.

    Proszę was o p o s t d u s z y. Dzięki niemu zachowacie ją z dala od wszelkiego, nawet najmniejszego grzechu i będzie się ona karmić jedynie życiem Łaski i Światłością Boga.
    Uciekajcie przed grzechem śmiertelnym jak przed największym złem! (zob. Syr 21,2). Każdego dnia róbcie rachunek sumienia. Pozwólcie się ulegle prowadzić Duchowi. Powróćcie do tak pożytecznego zwyczaju częstej spowiedzi. Unikajcie bliskich okazji do grzechu. W tym celu proszę was o zamknięcie oczu i uszu na telewizję i kino, aby wasze dusze zostały zachowane w świetle czystości i łaski.

    Jeśli zachowacie p o s t, o który was proszę, zbudujecie wokół siebie silną tamę. Przeszkodzi ona szerzeniu się zła i grzechu. Przez post złożycie Panu siebie w ofierze wynagrodzenia, aby powróciło do Niego wiele Moich biednych grzesznych dzieci.
    Staniecie się narzędziami Mojego pokoju. Idąc drogą wskazaną wam przez waszą Niebieską Mamę, będziecie rozsiewać wokół siebie pokój serc.

  11. Dzieckonmp said

    Modlitwa Krucjaty (34) Mój dar postu dla Jezusa

    O mój Jezu,
    pomóż mi w mój skromny sposób
    naśladować Twoje życie ofiary, aby ocalić ludzkość.

    Pozwól mi ofiarować dar postu jeden dzień w tygodniu
    przez cały okres Wielkiego Postu za ocalenie całej ludzkości, aby mogła wejść przez bramy Nowego Raju na Ziemi.

    Składam Ci drogi Jezu, moją ofiarę
    z miłością i radością w moim sercu, aby pokazać Ci rozmiar mojej miłości.
    Przez tę ofiarę, błagam Cię o zbawienie każdej duszy, która mogła
    utracić łaskę.
    Amen.

  12. Dzieckonmp said

    78 chętnych do Nowenny Pompejańskiej. Powinno być 5 Nowenn a jest tylko jedna. Bo niektórzy wybierają tajemnicę już zajętą. Trzeba wybierać tą która ma najmniej chętnych. Najpierw można zobaczyć klikajac na samym dole return

    • Magda said

      Kochany adminie, aż serce mi pęka z radości, że tylu chętnych do Nowenny. Trzeba to jakoś uporządkować, bo zrobił się „tłok” na początkowych stacjach. Ja też się zapisuję, jako 79. Wybieram ostatnią + stosowne modlitwy na koniec ( jeśli dobrze myślę). Uważam, że powinno się organizować cały czas kolejne grupy. Jak ktoś chce to może zapisać się do dwóch nowenn. A jak ktoś odmawiał do tej pory cały różaniec (jedną część składającą się z 5 tajemnic) za Ojczyznę, to niech zapisze się do 5 grup. Nadal będzie odmawiał to samo, a odda Niebiańskiej Mamusi 5 Nowenn Pompejańskich na raz. TO JEST DOPIERO SIŁA!

      • Moni said

        pamiętajmy też o stosownych modlitwach na początku nowenny: 27 dni modlitwa błagalna, a drugie 27dni modlitwa dziękczynna. Odmawia ją każdy czy tylko osoby z tajemnicami pierwszymi ?

        • Moni said

          znaczy się na końcu, ja odmawiam zawsze wersję gdzie dodatkowo odmawia się jeszcze Pod Twoją obronę…

        • Moni said

          http://pompejanska.rosemaria.pl/2011/06/jak-odmawiac-nowenne-pompejanska-krok-po-kroku/

          A teraz po kolei, nowenna pompejańska krok po kroku przez 54 dni.
          1.Najpierw żegnamy się znakiem krzyża.
          2.Potem podajemy intencję i mówimy: „Ten różaniec odmawiam na Twoją cześć, Królowo Różańca świętego”.
          3.Teraz czas na modlitwy początkowe różańca (Wierzę w Boga, Ojcze nasz, 3 Zdrowaś Maryjo, Chwała Ojcu) – odmawiamy jeden raz, na początku nowenny w danym dniu.
          4.Następnie odmawiamy różaniec – piętnaście tajemnic. UWAGA! Nie trzeba ich odmawiać na raz, można podzielić np. tak, ze rano modlimy się tajemnicami radosnymi, w południe tajemnicami bolesnymi, a wieczorem – chwalebnymi.
          5.Po skończeniu każdej części różańca modlimy się krótką modlitwą (błagalną lub dziękczynną) – są one wymienione niżej.
          6.Na samym końcu modlimy się modlitwą „Pod Twoją obronę” oraz trzy razy z ufnością i wiarą mówimy: „Królowo Różańca świętego, módl się za nami!”

        • Stokrotka said

          Wlasnie prosze o sprostowanie tej kwestii.

      • Moni said

        przepraszam namieszałam, ale nie celowo ! sama źle się modliłam czyli mówiłam te modlitwy na początku…. dopiero się zorientowałam, ale przy dwójce małych dzieci, które biegają dookoła mnie i zabierają mi co chwile Różaniec można się zakręcić i dłuuugo nie odkręcić🙂 myślę że kolejność nie jest tu rzeczą najważniejszą, jednak porządek musi być🙂
        Modlitwy( błagalną i dziękczynną ) odmawia się na KOŃCU łącznie z modlitwą Pod Twoją obronę i zawołaniem „Królowo Różańca Świętego módl się za nami ”
        Ja odmawiam 5 Chwalebną Ukoronowanie NMP czyli akurat z modlitwami końcowymi .

  13. Moher said

    Ja też dziesiątek od dzisiaj przez 54 dni postanawiam odmawiać

  14. malgosia said

    Moi Drodzy. Najpierw zdecydowałam i kliknęłam chyba omyłkowo na tajemnicę Zmartwychwstania Pana Jezusa ale przypomniałam sobie, że w marcu będę tę tajemnicę odmawiać w róży za moje dzieci, i kliknęłam na następną tajemnicę Wniebowstąpienie Pana Jezusa. Więc poprzednie dwa głosy są nieważne(tajemnica Zmartwychwstania) Małgosia

  15. malgosia said

    Poza tym to myślę, ze każdy powinien mieć przydzieloną przez organizatora tajemnicę, to byłby porządek, bo tak to ludzie nie wiedzą, tak jak ja na początku, którą wybrać. Pozdrawiam Małgosia

  16. Dana said

    Święty Boże..

  17. Krystyna said

    Kochani. Pomylkowo kliknelam takze na Zmartwychwstanie Pana Jezusa, wiec glos niewazny.Dopiero pozniej na Dzwiganie Krzyza. Krystyna.

  18. szach said

    Czyli zaczynamy dziś. Ten ,kto ma pierwszą tajemnicę na początku wypowiada intencję oraz „Ten Różaniec odmawiam na Twoją cześć, Królowo Różańca Świętego.”

    Te osoby, które deklarowały odmawianie 5 tajemnicy dodają na końcu trzykrotne wezwanie : Królowo Różańca Świętego, módl się za nami!
    Osoby odmawiające 5 tajemnicę Chwalebną przez 27 dni (do 16 marca włącznie)kończą modlitwą :

    Pomnij o miłosierna Panno Różańcowa z Pompejów, jako nigdy jeszcze nie słyszano, aby ktokolwiek z czcicieli Twoich, z Różańcem Twoim, pomocy Twojej wzywający, miał być przez Ciebie opuszczony. Ach, nie gardź prośbą moją, o Matko Słowa Przedwiecznego, ale przez święty Twój różaniec i przez upodobanie, jakie okazujesz dla Twojej świątyni w Pompejach wysłuchaj mnie dobrotliwie. Amen.
    Kolejne 27 dni (od 17 marca do niedzieli 12 kwietnia włącznie) :
    Cóż Ci dać mogę, o Królowo pełna miłości? Moje całe życie poświęcam Tobie. Ile mi sił starczy, będę rozszerzać cześć Twoją, o Dziewico Różańca Świętego z Pompejów, bo gdy Twojej pomocy wezwałem, nawiedziła mnie łaska Boża. Wszędzie będę opowiadać o miłosierdziu, które mi wyświadczyłaś. O ile zdołam będę rozszerzać nabożeństwo do Różańca Świętego, wszystkim głosić będę, jak dobrotliwie obeszłaś się ze mną, aby i niegodni, tak jak i ja, grzesznicy, z zaufaniem do Ciebie się udawali. O, gdyby cały świat wiedział jak jesteś dobra, jaką masz litość nad cierpiącymi, wszystkie stworzenia uciekałyby się do Ciebie. Amen.

  19. Zdravko said

    Cel oceniam jako szczytny, z wykonaniem już jest gorzej. W Szczenie Ośrodek Duszpasterstwa Akademickiego niedawno zorganizował „Żywy Różaniec”, który polegał na tym, że 20 osób zgłaszała się do księdza, ksiądz organizował ją w „różę” i każdemu co miesiąc przydzielał jedną tajemnicę do odmówienia. Róż na samym już na samym początku było 3 teraz jest przynajmniej 4.

    Myślę więc, ze tą akcje należało by odwołać i zorganizować od nowa.
    Otóż akcja pod kryptonimem „Nowenna Pompejańska za Ojczyznę” należałoby przeprowadzić podobnie jak w przypadku „Żywego Różańca”. Pan Dzieckonpm w komunickacie podklejonym na głównej stronie umieścił by swój email do którego każdy zgłaszał by chęć odmawiania dziesiątkę różańca. Pan admin w mailu zwrotnym informuje o przydzieleniu do różańca wraz z odgórnie określoną tajemnicą do odmówienia. Tutaj nie mam miejscu na demokracje wyboru, bo teraz wszyscy się rzuci na „zwiastowanie”.

    Akcja naboru powinien trwać przynajmniej tydzień. Nowenne można kontynuować także po zakończeniu pierwszej.

    Uwaga Admin musi się liczyć z tym, że na skrzynkę pocztową zamiast chęci przyłączenia sie do akcji mogą wpływac, deklaracje nienawiści, pomijam też ogrom pracy.

    P.S.

    Jeśli Admin nie chce zreorganizować blogową nowennę za ojczyznę to ja to chętnie zrobię. Proszę tylko wrzucić mój email na główną.

    • Gosia 3 said

      Nic nie zmieniajmy dzisiaj jest środa popielcowa i dlatego zaczęliśmy. Pan Bóg nam to wszystko poukłada, Ja już odmówiłam tajemnicę: Cierniem ukoronowanie. A zakończymy w piękny dzień Miłosierdzia Bożego.

    • porjan said

      Ja też uważam, żeby już nic nie zmieniać. Nowenna, którą zaczęliśmy pięknie wpisuje się w ramy czasowe: początek Wielkiego Postu-Niedziela Miłosierdzia Bożego. Poza tym już się rozpoczęła.
      Jak skończymy niniejszą, to nic nie stoi na przeszkodzie, aby zacząć kolejną, uwzględniając słuszne uwagi Zdravko.
      A fakt, że ilość modlących się w poszczególnych tajemnicach nie jest równomierna, chyba nie ma dla Pana Boga niewiększego znaczenia. Jak napisała Gosia 3, Pan Bóg nam to wszystko dobrze poukłada.
      A może różna ilość zgłoszeń do poszczególnych tajemnic była opatrznościowa? Przynajmniej ja tak sobie to tłumaczę.
      Intencję ogólną mamy jedną: za Ojczyznę. Natomiast poszczególne tajemnice można traktować jako przebłaganie Pana Boga za poszczególne grzechy narodu i w różnych szczegółowych intencjach:
      Zwiastowanie – za brak „fiat”, kiedy rodzice dowiadują się o poczętym Życiu, czyi za grzechy mordowania nienarodzonych.
      Modlitwa Pana Jezusa w Ogrójcu – każdy widzi, że nasza modlitwa wygląda coraz gorzej, coraz mniej na kolanach. Mamy coraz mniej szacunku dla Boga. Powoli Miłosierdzie Boże staje się j e d y n y m przymiotem Boga. Nikt nie neguje, że jest największym, ale św. Faustynie Pan Jezus ukazał najpierw swoją Świętość, potem Sprawiedliwość, a dopiero później – Miłosierdzie (Dzienniczek: 180). Czyli najpierw musimy okazać Bogu cześć (Świętość), potem uznać swoje grzechy (Sprawiedliwość), a dopiero potem możemy żebrać Jego Miłosierdzia.
      Ukoronowanie Matki Bożej na Królową Nieba i Ziemi – skoro Maryja jest Królową Polski, to aż się prosi, aby ta tajemnica była szczególnym wołaniem do Boga o Intronizację Jezusa na Króla Polski.
      Dźwiganie Krzyża – czyż obecnie nasz Naród nie jest na Drodze Krzyżowej? Nie możemy tego Krzyża dźwigać sami.
      Zesłanie Ducha Świętego – można by rzec, że nasi przywódcy mówią dumnie: „My damy radę sami”
      Biczowanie Paja Jezusa – szczególne przebłaganie Pana Jezusa za grzechy pornografii i wszelkich grzechów przeciw czystości.
      Głosów na te tajemnice jest najwięcej. Jak – subiektywnie – odebrałem to tak, jak opisałem powyżej.
      Dodam, że jestem już jednym (tak jak pewnie większość blogowiczów) z prawie 120 000 osób modlących się w Krucjacie Różańcowej za Ojczyznę (też 1 dziesiątek dziennie). Gdyby ktoś z Was jeszcze na nią nie trafił to: http://krucjatarozancowazaojczyzne.pl

      • Dzieckonmp said

        Też ,i się wydaje że piękna jest spontaniczność. A zwłaszcza takie zaangażowanie natychmiastowe.

      • Magda said

        I, ja tez jestem, ale odmawiam wszytkie Tajemnice naraz.

      • Gosia 3 said

        Kiedyś słyszałam gdzieś ,że ludzie modlą się za dusze bliskich zmarłych ale nie wiedzą gdzie one są. I np dana dusza jest już w niebie i nie potrzebuje tej modlitwy, podobnie ta w piekle, ale te nasze modlitwy nie są utracone. One trafiają do Skarbca Nieba i stamtąd sam Pan Bóg kieruje tam gdzie jest taka potrzeba czyli do dusz czyśćcowych tych za których nikt się nie modli. I podobnie z naszą rozpoczętą Nowenną. Pan Bóg tak przekieruje nasze dziesiątki że nic nie zostanie utracone i utworzy z nich nawet kilka Nowenn. Dlatego trwajmy w tych modlitwach. Cierniem ukoronowanie to moja tajemnica gdzie przepraszam za nieprzyjaciół Kościoła w Polsce i wszystkich tych którzy prześladują i obrażają Jezusa w jego Mistycznym Ciele. Pozdrawiam wszystkich trwających w tej modlitwie za naszą Matkę Ziemię- ukochaną ojczyznę.

      • szafirek said

        Również bardzo proszę od siebie by każdy kto rozpoczął nowennę wczoraj nie przerywał. Osobiście nic nie zmieniam, wczoraj zaczęłam z Wami i tego sie trzymam. Zaczęlismy w ważny dzień i w taki skończymy,a nawet jak w ankiecie jakis bałagan powstał to tak jak piszą osoby powyżej Pan Bóg to poukłada, liczą sie intencje i to,że chcieliśmy i wierzę ,że Bóg to doceni. Prosze nic nie zmieniajmy i dołączmy tą prośbe właśnie o Intronizacje.
        Pozdrawiam Wszystkich serdecznie.

        Ave Maryja!

      • Zdravko said

        Odmawia ktoś „Odnalezieni Jezusa W światyni” bo mi brakuje jedną osobę by zamknąć drugi różaniec

    • Powiew ze wschodu said

      Pewnie znajdą się chętni do następnej Nowenny za 54 dni. Jeżeli masz chęć to możesz przygotować ją organizacyjnie.
      Ta się zaczęła i powinna iść dalej bez przerywania. „Przerywaczy” zwłaszcza duchowych pewnie nie braknie.
      Z Bogiem w Trójcy Jedynym

  20. serce333 said

    Mamre: kerygmat ks. Cyrana- „Jezus Chrystus mesjasz – prorok”.

    Z Bogiem i Maryją.

    • obserwator said

      Świetne kazanie🙂 warto jednak zwrócić uwagę, na pewne słownictwo, które pada w zdaniu w 34:05 – „tylko trzeba tutaj niejako zaryzykować”, następnie kapłan: „zachęca do eksperymentu” oraz mówi: „spróbuj” …..
      Słowa te padają oczywiście w „dobrej wierze”, jednak można by je sprowadzić do jednego słowa: DECYZJA – podejmij decyzję. Ryzyka nie ponosi się żadnego, gdyż człowiek ryzykuje jedynie wtedy, kiedy ZWLEKA z taką decyzją. Natomiast słowa: „eksperyment”, „spróbuj”, to tak, jakbyśmy zakładali porażkę, podczas, gdy jedyną porażką życia, jest życie w ODDZIELENIU OD BOGA.
      To oddzielenie od Boga, powoduje, że nie widzimy sensu swojego życia. Wtedy zaczynają się „doły”, i szukanie, czym by tutaj zapełnić te pustkę. Zaczyna się sięganie po „substytuty”, ale Boga NIKT i NIC nie zastąpi, więc dopada człeka coraz większa „deprecha”, i życie staje się koszmarem. Kasa też niczego nam w życiu nie załatwi.
      Jeśli życie nie jest oparte na Bogu, to jest to tylko męczarnia, a nie życie. Taką męczarnie mamy, w świecie, ze względu na odrzucenie Boga. Ale kiedy PODSTAWĄ życia jest BÓG, wówczas wszystko się zmienia, gdyż to wtedy ON „organizuje” nam nasze życie.
      Ludzie w życiu szukają głównie miłości i kasy, w różnej kolejności. Szczególnie bogactwo materialne, uchodzi za symbol życiowego spełnienia. Jednak często, kiedy się dochodzi do takiego „spełnienia”, zaczyna się odczuwać pustkę w życiu.
      Kiedy jednak postawimy w życiu na Boga, i Jego uczynimy tym naszym życiowym GPS’em, to wszystko staje się proste. Bóg wie, jakie mamy potrzeby, i wie, jak je najlepiej zrealizować. Wszystko nam WSKAŻE, NAUCZY, jeśli postawimy GO na PIERWSZYM MIEJSCU, bo przecież to ON STWORZYŁ NAS i TEN ŚWIAT, więc chyba wie LEPIEJ i zna nas LEPIEJ, niż np. ci, do których udajemy się po życiowe porady?🙂 Przecież nawet, jeśli szukamy np. jakiejś wymarzonej, życiowej „miłości”, to TYLKO Bóg wie, gdzie znajduje się ten „egzemplarz”, spełniający te nasze wymarzone kryteria.
      Jeśli więc „pozwolimy” się prowadzić, przez życie, to Bóg tak poprowadzi bieg zdarzeń, aby się te dwie drogi gdzieś w naszym życiu, „przecięły”. Tak jest ze wszystkim, co nas dotyczy. My nawet nie jesteśmy w stanie sobie wyobrazić, tego, co jest dla nas przygotowane, gdyż nasze wyobrażenie życia, jest ograniczone przez „sufit”, a dla Boga, „sufit” jest dopiero „podłogą”, nad którą już nie ma żadnych dalszych ograniczeń.
      Dlatego to jest nie tylko kwestia GŁĘBOKIEJ WIARY i BEZGRANICZNEGO ZAUFANIA DO BOGA, w sprawie samego spełnienia naszych potrzeb/marzeń, ale także trzeba być świadomym tego, że Bóg tego wszystkiego dokonuje, dalece bardziej doskonale, niż jesteśmy to sobie, w stanie, wyobrazić, o czym już wielu ludzi przekonało się. Trzeba tylko PODJĄĆ ZDECYDOWANĄ DECYZJĘ o oddaniu siebie i swego życia, w „ręce” Boga, bo Bóg dając nam wolna wolę, nie zmusza nas, do tego, „na siłę”. Najprościej można to zrobić, poprzez ZAPYTANIE O CEL ŻYCIA, o CEL TYCH DOŚWIADCZEŃ, które często mogą być nieprzyjemne, ale i bolesne, i z taką zdecydowaną INTENCJĄ POZNANIA, zacząć dalsze życie. Wówczas, zacznie się proces poznawania odpowiedzi, poznawania Boga. PROCES, który się nigdy nie kończy…
      Oddanie się Bogu, to nie jest NIEWOLNICTWO! Teraz Bóg potrzebuje nas, do ZBAWIENIA ŚWIATA, tzn., żeby była jasność – TO BÓG ZBAWIA ŚWIAT! My mamy TYLKO wykonywać JEGO polecenia, w tym zakresie. Potrzebuje nas, jako swoich „narzędzi”. Jeśli się Mu sprzeciwimy, to i tak zrobi to, tylko że bez nas, a my tego nie przeżyjemy. Nie ma więc sensu „stawiać się” i „fikać”.
      Błąd, jaki popełniamy, polega na tym, że nam się wydaje, że to my „zbawimy” świat!🙂 Patrzymy na to, co się dzieje, i zastanawiamy się, co tu zrobić, aby zmienić ten stan rzeczy, w jakim żyjemy. Myślimy, że jak np. zagłosujemy na „tego”, czy „tamtego”, albo jeszcze „innego”, to wtedy świat się zmieni, a my w ten sposób, służymy Bogu. Ale tak nie jest. Kiedy nasze umysły pochłaniają te „ziemskie” sprawy, to wtedy służymy jedynie szatanowi, w „utrzymywaniu” tej ziemskiej rzeczywistości, w której żyjemy. A potem odrywamy sie od tego i z kolei – MODLITWĄ – służymy Bogu. I tak stoimy „w rozkroku”🙂 Dlatego potrzebujemy OSTRZEŻENIA, jak „świeżego powietrza”, żeby wreszcie „otrzeźwieć” z tych szatańskich oparów, które pozatruwały nasze umysły i nieustannie nas DEZORIENTUJĄ.

  21. Miriam said

    http://www.mensajesdelbuenpastorenoc.org/mensajesrecientes.html

    Synami Ciemności zaczęły być umieszczane Po owocach ich znać!

    16 luty 2015 – 08:30

    MYSTIC ROSE MARY nazywa dzieci Bożych

    Małe dzieci z mojego serca, pokój Boży będzie z wami i moja ochrona matki zawsze towarzyszyć.

    Dzieci ciemności zaczęły pokazać, po ich owocach. Mój przeciwnik i jego instrumenty są zawsze szuka uwagi, co smutek, czuję w moim sercu matki ludzkości, aby zobaczyć tak wielu dusz, które służą mu w tym świecie, a mój przeciwnik sprzedał duszę dla sławy, władzy i pieniędzy !. Biedne dusze, myślą, że wszystko jest grą i nie wiem, co ich czeka w wieczności! ..

    Zrozum, że nie interesáis w ogóle go zagrażające moim przeciwnikiem, to jest to, co interesuje Rob duszę. W Szeolu będzie dręczony przez wszystkie demony które służyły im w tym świecie. Miliony dusz służą mojego przeciwnika dzisiaj: artystów, polityków, władców, książąt, królów, naukowców, pisarzy, sportowców, a nawet wielu w Kościele Mojego Syna; wiele dusz zostały uwieść królestwa ciemności.

    Mój młody, zdecydowana większość jest stracone przez boga technologicznych, narkotyków, seksu, pieniędzy, pychy, apostazji, alkoholizmu, okultyzmu i innych bogów tego świata i ciała. Ten świat jest w mocy ciemności, bo on odwrócił się plecami do Boga życia. Wzięli Boga ze swojego życia i swoich domów. Jeśli w domu jest pierwszym społeczeństwo jest w kryzysie, czego można oczekiwać od innych firm?. Tylko chaos, apostazji i rozpad moralny i duchowy, czyli to, co w tym świecie panuje dziś.

    Powiedzieć, czy mój ojciec nie wyśle ​​zawiadomienie byłoby bardzo niewielu, którzy zamieszkują nowe stworzenie; dlatego, że jest na tym etapie ludzkość, bez boskiej interwencji, tworzenie byłoby zagrożone zniknięciem. Małe dzieci wszystko jest uwolnione, dzwony miłosierdzia, zbliża się do końca, a kiedy to się stanie nie będzie odwrotu. Zdecydowana większość ludzkości nie wierzy, co ma przyjść, a jak w czasach Noego, jeszcze w ich codziennym życiu duchowo przygotowani; kiedy obudzić z ich duchowego letargu będzie lament i będzie za późno dla tych dusz. Mówię mała, jeśli zdarzenia opisane w Świętym Słowie Bożym nie została uwolniona, to dlatego, że mój ojciec czeka cierpliwie na ostatniej sekundzie miłosierdzia jest zużywana, bo oczekują, grzesznikiem, aby zobaczyć czy żałuje w ostatniej chwili. Myślisz, że jak ludzie, ale Bóg ma inne plany, a ich celem jest zbawienie dusz. Człowiek jest przeznaczony powtórzyć swoją historię, ponieważ jego istotą jest grzech i gdzie króluje grzech rodzi się duma i z nim zniszczenie i śmierć. Bóg obawiał się o jego cierpliwości i jak smutne, że ludzkość w ostatnich czasach znać boską sprawiedliwość skorygować bieg ich życia, nadal odmawia skorzystania miłość i miłosierdzie Boga!; Choć nadal nazywają to, co jest nie tak i zła, co jest dobre.

    Moje łzy nigdy nie przestanie płynąć, mój syn i ja, jesteśmy objawia się znaki i cuda na całym świecie czekają na tę zmianę ludzkości; ale w sercach ludzi, w ostatnim czasie staje się coraz trudniejsze i niewrażliwe na wezwanie nieba. Nigdy wcześniej tak wiele instrumentów przekazana światu jak to jest z tym, ze wszech miar niebo jest wyczerpywania zasobów, ponieważ mój ojciec nie chcesz przegapić, ale może żyć z Nim na wieki.

    Jak smutno przykro widzieć, że Pan posłał mnie dzisiaj są pogardzani, prześladowani, krytykowane i wątpił, mierzony miarą niewdzięczności i sygnalizacji; kiedy dni kłopoty przychodzą będziesz żałować, że nie przesłuchała. Wczoraj i dziś historia się powtarza. Módl się o rozeznanie do Ducha Świętego Boga i pozwolić się prowadzić jego światła i mądrości; LEED Święte Słowo Boże i confrontadla z wiadomościami, które wysyłają i tak będzie wiedział, kto jest dostrzec Boga i który jest instrumentem przeciwnika. Rozdzierać serca wasze, bo o triumfalnym powrocie mojego Syna.

    Twoja Matka, Maria Rosa Mystica.

    Dodać znany moją wiadomość do całej ludzkości.

  22. Stokrotka said

    Ja tez sie deklaruje ,zaglosowalam i wybralam biczowanie Pana Jezusa.

  23. Zdravko said

    Uwaga dotarły do mnie głosy, ze podany mejl podany wyżej jest jest nieaktywny. Proszę wiadomość wysłać jeszcze raz, jeśli nie mogliście wysłać wcześniej. Wszystko jest w porządku a lista zaczyna się powoli kompletować.

    • Daga said

      Drogi Zdravko wybrałam taj.radosną – Ofiarowanie ,nie mogę Ci tego potwierdzic na skrzynkę bo przebywam w miejscu gdzie internet prawie nie łączy i poczta mi strajkuje więc bardzo proszę nie zmieniac mi jej ,bo z braku informacji mogę rozwalic nowennę ,wczoraj odmówiłam i będę kontynuowac z Panem Bogiem.

  24. Miriam said

    ja wybieram Zwiastowanie i Dżwiganie Krzyża

  25. Moher said

    Chyba Już tylko totalni ignoranci i ludzie poddani demonicznej hipnozie nie widzą tych apokaliptycznych znaków

    • Moher said

      http://www.cda.pl/video/15010119/Equilibrium-2002-PL-HD

      To film, Który szczególnie utkwił mi w pamięci. Jak patrzę na zbrojenie się amerykańskiej Policji i dowiaduję się o prześladowaniu Chrześcijan na świecie. W tym filmie wrogowie, których się ściga nazywani są uczuciowcami, w realu będą to chrześcijanie.

      To przygotowują dla chrześcijan, którzy nie będą chcieli się zaczipować

      Obozy Fema. Podobne do Auschwitz, prawda?

  26. Moher said

    http://www.cda.pl/video/15010119/Equilibrium-2002-PL-HD

    To film, Który szczególnie utkwił mi w pamięci. Jak patrzę na zbrojenie się amerykańskiej Policji i dowiaduję się o prześladowaniu Chrześcijan na świecie. W tym filmie wrogowie, których się ściga nazywani są uczuciowcami, w realu będą to chrześcijanie.

    To przygotowują dla chrześcijan, którzy nie będą chcieli się zaczipować

    Obozy Fema? Podobne do Auschwitz, prawda?

  27. Moher said

    http://www.cda.pl/video/15010119/Equilibrium-2002-PL-HD

    To film, Który szczególnie utkwił mi w pamięci. Jak patrzę na zbrojenie się amerykańskiej Policji i dowiaduję się o prześladowaniu Chrześcijan na świecie. W tym filmie wrogowie, których się ściga nazywani są uczuciowcami, w realu będą to chrześcijanie.

    To przygotowują dla chrześcijan, którzy nie będą chcieli się zaczipować

    Obozy Fema. Podobne do Auschwitz, prawda?

  28. Moher said

    Bardzo proszę o wyłowienie mojego ostatniego komentarza ze spamu

  29. Gloria said

    Witam serdecznie i bardzo się cieszę z inicjatywy Nowenny Pompejańskiej. Wczoraj nie byłam na blogu, ale chciałbym dołączyć do modlitwy za Ojczyznę, myślę że poprostu przedłużę modlitwę o jeden dzień. Wezmę kolejną dziesiątke, ktora jest w kolejności.
    Jeżeli żle zrozumiałam proszę mnie poprawic.

  30. Gloria said

    Właśnie sprawdziłam i następna w kolejności jest tajemnica druga bolesna, chciałam wysłać mail na podany adres, ale mam trudności, prosze dajcie odpowiedź, czy ten email jest konieczny czy poprostu klikam „vote” i wystarczy

    • Zdravko said

      Jeśli pani chce „cz.2 Bolesna – Biczowanie Jezusa” to moge pania wpisać na liste. Prosze tylko o odpowiedz

      • Gloria said

        Tak Bardzo proszę, i zaczynam od dzisiaj przez następne 54 dni, dziękuję

  31. Zdravko said

    Dziękuję Kochani za wysłane mejle zebrały się już 2 całe różance, a trzeci jest właśnie w budowie, jeśli ktoś wczoraj nie zdazył zacząć, a chce sie dołaczyć moze śmiało wysyłać mejle, a na pewno jakaś tajemnice przydziele. Pragne nadmienić, że akcja „Nowenna za Ojczyzne” bedzie kontynuowana. Informacje O rozpoczęciu nowenny (13.04.2015) zamieszcze na forum z tygodniowym wyprzedzeniem, a admin mam nadzieje, że podklej na głównej. Tak wiec kazdy zdazy sie na spokojnie zapisac a akcja bedzie przebiegała mniej chaotycznie i bardziej harmonijnie. Najwyżej niektórzy beda przez kilka dni odmawiać 2 dziesiatki.
    Pozdrawiam

    • Gloria said

      Witam serdecznie jeszcze raz, moja siostra Janina chciałby się dołączyć do modlitwy, bardzo proszę jej przydzielić kolejny wolny dziesiątek różańca, a ona zacznie od dzisiaj. Dziękuję.

Sorry, the comment form is closed at this time.

 
