Dziecko Królowej Pokoju

Pokój musi zapanować pomiędzy człowiekiem i Bogiem, a także między ludźmi

Nauka Kościoła zagrożona. O „zmianie praktyki duszpasterskiej” zadecydują episkopaty?

Posted by Dzieckonmp w dniu 9 Październik 2015

Australijski arcybiskup Mark Coleridge z Brisbane – bierze on udział w tegorocznej sesji Synodu Biskupów o Rodzinie – szacuje, że gdyby doszło do głosowania nad propozycją kard. Kaspera dotyczącą udzielania Komunii świętej rozwodnikom żyjącym w konkubinatach, to projekt ten zostałby odrzucony. Wielu ojców synodalnych nie chce, by tę skandaliczną kwestię poddać pod głosowanie. Mają inny pomysł na wcielenie jej w życie.

 

Biskup Mark Coleridge zastrzega, że jego szacunki są hipotetyczne i intuicja może go zawieść, ale w obecnej sytuacji prawdopodobne wydaje się przeformułowanie programu kard. Waltera Kaspera. Kwestia „podejścia duszpasterskiego” wobec rozwodników żyjących w grzechu śmiertelnym miałaby być rozstrzygana przez biskupów. Takie rozwiązanie mogłoby poprzeć – szacuje bp Coleridge – około połowy ojców synodalnych.

 

Australijski hierarcha stwierdził również, że postulat „złagodzenia” języka prezentowanego wobec homoseksualistów cieszy się dużym wsparciem ojców synodalnych. Zmiana miałaby polegać na tym, by Kościół wypowiadał się w sposób… mniej potępiający wobec homoseksualistów żyjących w związkach partnerskich. Zdaniem Coleridge’a taki postulat poparłoby około 70 proc. uczestników synodu.

 

Z sugestią, by pozostawić poszczególnym episkopatom „przestrzeń i odpowiedzialność” za metody duszpasterskie stosowane względem wiernych, wystąpił belgijski biskup Johan Bonny z Antwerpii. „Ważne jest – mówił – by Synod pozostawił przestrzeń i odpowiedzialność lokalnym biskupom, by znaleźli oni odpowiednie rozwiązania dla problemów duszpasterskich wobec tej części Ludu Bożego, która powierzona jest ich trosce”. W krótkim trzyminutowym wystąpieniu hierarcha dodał, że „lokalne Konferencje Biskupów mają szczególną rolę do odegrania”, by „pracować nad jednością w różnorodności z cierpliwością i kreatywnością”. Za takim podejściem opowiadają się duchowni niemieccy.

 

Na wtorkowej konferencji prasowej ks. Thomas Rosica – jeden z trzech duchownych z Watykańskiego Biura Prasowego, odpowiedzialny za briefingi z obrad w języku angielskim – stwierdził, że jeśli chodzi o osoby rozwiedzione i żyjące w nowych związkach, to „nie ma potrzeby szukania uniwersalnego rozwiązania złożonych problemów”. Jego zdaniem duchowni z różnych regionów powinni wypracować własne metody. – Nie jest konieczne uniwersalne rozwiązanie złożonych problemów, lecz potrzebna jest dyskusja w małych grupach – regionalnych, kontynentalnych i krajowych – by poszukać rozwiązań dla różnych obszarów, różnych problemów, które niekoniecznie są takie same na całym świecie – zasugerował ks. Rosica.

 

Jednak według kardynała George’a Pella z Australii, kwestia dopuszczenia do Komunii świętej katolików rozwiedzionych i żyjących w nowych związkach w żadnym wypadku nie może być pozostawiona do rozstrzygnięcia episkopatom krajowym.  – Mamy tu do czynienia z podstawowymi kwestiami doktrynalnymi, które nie podlegają negocjacjom – mówił w rozmowie z portalem Aleteia. – Nowy Testament nie podlega negocjacji. Nauczanie Chrystusa odnośnie grzechu cudzołóstwa i ponownego małżeństwa, nauczanie św. Pawła o podstawowych warunkach udzielania Komunii świętej, nie podlegają negocjacjom – stanowczo podkreślał.

 

Hierarcha wyjaśnił, iż niezależnie od miejsca i czasu nauczanie moralne oraz warunki, jakie trzeba spełniać, by móc przystępować do Komunii świętej, są wszędzie takie same. Duchowny zapytany o to, czy zasady udzielania Komunii świętej to jest jedynie kwestia praktyki duszpasterskiej czy też doktryny, odparł: – Doktryna określa, jaka powinna być praktyka. Jeśli więc zmienimy praktykę, de facto zmienimy także doktrynę.

 

W 1981 roku papież Jan Paweł II w adhortacji apostolskiej „Familiaris consortio” napisanej po synodzie, który odbywał się w dniach od 26 września do 25 października 1980 roku w Rzymie, w punkcie 84 tego dokumentu zdecydowanie stwierdził, że niemożliwa jest – zarówno z przyczyn doktrynalnych, jak i duszpasterskich – zmiana praktyki Kościoła, zabraniającej udzielania Komunii świętej rozwodnikom żyjącym w konkubinatach. Kościół jednak na nowo potwierdza swoją praktykę, opartą na Piśmie Świętym, niedopuszczania do Komunii eucharystycznej rozwiedzionych, którzy zawarli ponowny związek małżeński. Nie mogą być dopuszczeni do Komunii świętej od chwili, gdy ich stan i sposób życia obiektywnie zaprzeczają tej więzi miłości między Chrystusem i Kościołem, którą wyraża i urzeczywistnia Eucharystia. Jest poza tym inny szczególny motyw duszpasterski: dopuszczenie ich do Eucharystii wprowadzałoby wiernych w błąd lub powodowałoby zamęt co do nauki Kościoła o nierozerwalności małżeństwa – nauczał Jan Paweł II.

 

Arcybiskup Charles Chaput z Filadelfii na środowej konferencji prasowej krótko skomentował pomysł pozostawienia w gestii biskupów lokalnych decyzji o udzielaniu Komunii świętej rozwodnikom: – Doprowadziłoby to do licznych podziałów w Kościele i to nie tylko pomiędzy episkopatami poszczególnych krajów, ale także na szczeblu diecezjalnym między samymi biskupami.

 

Agnieszka Stelmach

Źródło: www.pch24.pl

Odpowiedzi: 83 to “Nauka Kościoła zagrożona. O „zmianie praktyki duszpasterskiej” zadecydują episkopaty?”

  1. Dzieckonmp said

    Nasz Boży wojownik na Synodzie robi co może aby bronić normalną rodzinę wydawałoby się wbrew nadziei. Idzie na grób Jana Pawła II aby tam się modlić za normalną rodzinę. Walka duchowa trwa.

  2. Dzieckonmp said

    Przy Franciszku na Synodzie kardynał który nigdy nie powinien zabierać głosu na Synodzie o rodzinie.
    -Brał udział w spisku mającym odsunąć Benedykta XVI a na to miejsce postawić Franciszka.
    -Tuszował odrażający przypadek pedofilii biskupa który wywodzi się z jego rodziny. (wuj)
    – Franciszek wiedząc o tych nadużyciach powołał go na honorowe miejsce w zeszłorocznym i obecnym Synodzie.

    Jak taki kardynał może być specjalistą od rodziny?? Dlaczego aż 3 kardynałów z Belgii jest na Synodzie??? Pytam się ile wiernych zostało w Belgii? Kto sprawił że w Belgii katolicyzm został zniszczony??

    • TadeuszTT said

      Pytam się ile wiernych zostało w Belgii? Kto sprawił że w Belgii katolicyzm został zniszczony??

      Byłem w Holandii w sklepie, hurtowni, nie wiem jak to nazwać, wszystko na sprzedaż, całe ołtarze, figury, relikwie, kamienie ołtarzowe. coś okropnego. ponad 4000 tyś m kwadratowych z wystawionymi przedmiotami z kościołów Belgi, Francji, Oni są dobrzy w sprzedaży kościołów
      Na tym filmie jest właśnie ta hurtownia.

    • Tomasz said

      I ma… 82 lata

    • cox21 said

      Powiem tak. Wczoraj rozmawiałem z moją siostrą, która obecnie jest na placówce zakonnej we Włoszech. W ostatnim czasie rozmawiała ona z wieloma włoskimi duchownymi, którzy stwierdzili jedną bardzo ważną rzecz. W Watykanie działa i to bardzo prężnie kilka lóż masońskich i już niedługo prawowity Kościół zejdzie do katakumb. O papieżu Franciszku i jego dwuznacznych (delikatnie mówiąc) wypowiedziach nie mają najlepszego zdania. Co do ,,występu” ks Charamsy (byli tym delikatnie mówiąc mocno zszokowani), to każdy z nich z całą mocą stwierdził, że jest to sprytnie przygotowana prowokacja masońska wymierzona po pierwsze w Kościół w Polsce, a po drugie w rozpoczynający się synod. Każdy z nich wręcz błagał o modlitwę, bo idą bardzo ciężkie czasy dla Kościoła.

      • Leming said

        Co do Franciszka to powiem tak – jestem za a nawet przeciw. No czasem dziwnie gada, ale staram się być jak najbardziej obiektywny i mieć świadomość że Jan Pawel II też pewnie wielu zaszokowal, w końcu się wyróżnial na tle papieży. Jestem ostrożny z ocenianiem, bo się może okazać że jestem jak jakiś laik w latach 80 co krytykuje Wojtylę. Poznamy po owocach, na razie za wcześnie na ocenę

        • lolo said

          Milczenie Franciszka w sprawach zasadniczych, tam gdzie powinien zabrać zdecydowany głos przywołujący do porządku, jest w tym przypadku przyzwoleniem na kłamstwo i mówi o nim więcej niż najdłuższe elaboraty jego krytyków.

        • Basia B said

          |Lolo,podpisuję się obydwoma rękami pod tym,co piszesz.

        • Dana said

          Wszyscy Biskupi to starzy mężczyźni którzy już żyją już co najmniej 60 -75 lat czyli powinni być jeszcze tradycyjni i mocni w wierze.
          Z czego wynika ich ” nowoczesność ” ?

        • cox21 said

          Ja też staram się go nie oceniać, ale niektóre jego wypowiedzi są tak dwuznaczne, że doprawdy ciężko jest zrozumieć o co mu tak naprawdę chodzi.

        • cox21 said

          @Dana- Ta ich ,,nowoczesność” może wynikać z tego, że wielu z nich zostało umieszczonych dawno temu w seminariach duchownych przez sowieckie KGB i inne służby (czytaj masonerię), w celu rozbicia Kościoła od środka. Bardzo polecam lekturę książki ,,Agent 1021″. Ta książka bardzo wiele wyjaśnia.

        • lolo said

          @Basia B
          Za Jana Pawła II byłoby to nie do pomyślenia. Benedykt XVI doszedł w końcu do wniosku, że opór jest tak silny, że już nie da rady hamować tego wszystkiego i dlatego jakby otworzył drogę. Jan Paweł I próbował administracyjnie załatwić problem ale został załatwiony. Jan Paweł II w związku z tym wybrał inną opcję, wynikającą z odmiennego charakteru jak i doświadczenia funkcjonowania w totalitaryzmie: hamował to co mógł, miał zresztą świetnego współpracownika, kard. Ratzingera, ale przede wszystkim „poszedł w lud” pokładając nadzieję w zmianach oddolnych. To doświadczenie funkcjonowania w totalitaryzmie przełożyło się na funkcjonowanie w – można i tak to nazwać – w strukturach mafijnych w KK szczególnie w Watykanie, zbudowanych przez masonerię, gdy nie można polegać na formalnych rozwiązaniach prawnych.

  3. Basia B said

    Dobrze,że możemy tu wyrażać nasz niepokój i ból w związku z tym,że takie rzeczy mają miejsce.Mnie się zawsze wydawało,że w Kościele nie będzie hierarchia dopuszczać do odstępstw od nauczania,które nie może być zmieniane. Są to chyba niewierzący ludzie.Dla mnie wogóle takie tematy nie powinny mieć miejsca.Szok,szok i jeszcze raz szok!Myślę,że 3 Tajemnica Fatimska,która nie została nam podana ,wypełni się. Wszystkie objawienia Maryjne po Fatimie,są ukazywaniem tego,co było w niej zawarte.Wiem,że słowa z Pisma o bramach piekielnych,które nie zmogą Kościoła,są prawdą,ale ile krwi się poleje?A co z tymi,którzy walczą z Kościołem wewnątrz ?

    • Basia B said

      Lolo,dziękuję Ci za to co teraz dodałeś.Tak też postrzegam pontyfikaty JP1,JP2 i Benedykta.Pięknie to wyraziłeś.

  4. gwiazdka said

    Kochani – czy jest na naszym blogu prawnik – bo chodzi mi o porade i proszę o Email

  5. Gosc said

    Może ktoś przetłumaczyć,bo zdaje się,że internet jest bardzo mocno zagrożony http://www.independent.co.uk/life-style/gadgets-and-tech/news/tpp-signed-the-biggest-global-threat-to-the-internet-agreed-as-campaigners-warn-that-secret-pact-a6680321.html

  6. Leming said

    Koleżance umarlo nienarodzone dziecko, jeśli modlicie się za obcych to wspomnijcie o tym. Oby z tego wyszla jak najmniej boleśnie.
    Dzięki

    • Kasia1 said

      Panie Jezu,pomóż tej młodej matce w tym potwornym bólu,aby przyjęła ,że to maleństwo jest szczęśliwym aniołkiem i Ty tego maluszka utulisz.

    • Basia B said

      We Mszy Św się modliłam w intencji tej rodziny.

    • bozena2 said

      Ta duszyczka się już została stworzona, więc spotkają się z nią rodzice w życiu wiecznym , ważna też sprawa nadanie jej imienia i chrzest święty.

      • Daga said

        Bożenko czy masz może namiary na link jak ochrzcic nienarodzone dziecko ?Kiedyś była o tym mowa na blogu ale niestety nie skopiowałam pozdrawiam z Panem Bogiem.

        • bozena2 said


          Jak masz taką osobiście lub ktoś z twoich bliskich sytuację, mogę dać świadectwo w tej sprawie.

      • Daga said

        Kochana Bożenko byłabym Ci bardzo wdzięczna za świadectwo , niech Ci Pan Bóg błogosławi.

        • bozena2 said

          Jeszcze raz napiszę, ale już o tym na forum pisałam. Otóż moja kochana zmarła siostra miała pozamaciczną ciążę i potrzebny był zabieg. W czasie jej wypadku , śpiączki i śmierci wspierali mnie wspaniali ludzie, głęboko wierzący katolicy, a ja jeszcze wtedy byłam poza Kościołem i sympatyzowałam z jednym z ruchów religijnych. Ten właśnie kolega był między innymi wtajemniczony w sprawy mojej siostry, m.in. tej aborcji poczętego dziecka w wyniki pozamacicznej ciąży. W pewną niedzielę tego lata wybierałam się na spotkanie z koleżanką i już prawie miałam wychodzić z domu, gdy ni stad ni zowąd przestraszyłam się chmurek na niebie i uznałam, w ostatniej chwili, że nie pójdę na to spotkanie , bo będzie burza. Chcę podkreślić, że dla mnie nie ma przeszkód w wyjściu z domu, chodzę w pogodę i niepogodę. Nad wyraz szybko podjęłam decyzję i przedzwoniłam do koleżanki z kategorycznym stwierdzeniem, że nie przyjdę, co bardzo ją zdziwiło i było dla niej także dużym afrontem, bo ona była już ubrana itd. Tej właśnie niedzieli miałam gościa, tzn. tego kolegę, który trochę podchmielony, co mogło mu dodać odwagi, zdecydował się przyjść do mnie, aby mi powiedzieć o swoim śnie. Prosił, abym go źle nie zrozumiała, mówił że obawiał się tego spotkania, nie wiedział czy ma mi o tym mówić, ale mimo tego, zdecydował i przyszedł. Otóż śniła mu się moja kochana siostra , jak spacerowała z dziewczynką, nią się opiekowała, a mój znajomy w końcu tę dziewczynkę, pyta: „Jak się nazywasz” a ona mu odpowiada: ” Jeszcze nie nadali mi imienia” . Ten mój znajomy przyszedł mi o tym śnie powiedzieć i od razu przekazał mi swoją dotychczasowa wiedzę i przeświadczenie oparte o kazania księży, również powoływał się na słowa naszego diecezjalnego egzorcysty, że dziecko trzeba ochrzcić i nadać mu imię. Ja tego chrztu dokonałam i nadałam imię, w razie dziewczynki żeńskie, w razie chłopca męskie, ale przede wszystkim imię żeńskie, zgodnie z tym snem. Chrzest zmywa grzech pierworodny i pozwala czerpać z zasług Pana Jezusa, otwiera niebo.
          http://obrazmojegoserca2.blog.onet.pl/2012/12/02/chrzest-dzieci-nienarodzonych-ma-w-polsce-imprimatur-biskupa-jana-chrapka/
          tu o dzieciach w przypadku aborcji:
          Proście Mojego Boskiego Syna, aby ich męczeństwo wprowadziło te dusze do pełni światłości i zjednoczenia z Nim. Proście Go, aby pokropił te dusze swoją Najdroższą Krwią, która zmywa w ich przypadku skutki grzechu pierworodnego i wypełnia pragnienie zbawienia.
          https://polskiepanstwopodziemne.wordpress.com/2012/12/29/oredzie-adama-czlowieka-28-grudnia-2012-swieto-mlodziankow-meczennikow-z-betlejem-oraz-modlitwa-z-prosba-o-chrzest-nienarodzonych/

        • krystynka said

          Przypomniał mi się sen związany własnie z chrztem dzieci,kiedyś bardzo dawno czytałam ,że można duchowo adoptowac dzieci nienarodzone,niechciane usuwane z aborcji.Po tym własnie artykule pomodliłam,że do Boga,że przyjme do serca dzieci,które zostały odtrącone przez swoja matkę i bedę sie modliła za te dzieciny do konca swoich dni.Potem często sniły mi sie takie małe dzieci na ok. 2-3 latka,z którymi sie bawiłam,ale nie wiedziałam jak się nazywaja,a wszystkie były jak laleczki w jedwabnych sukienkach i chłopcy i dziewczęta..Za jakis czas miałam sen ,mysle,że to był anioł,który mi powiedział,że potrzebna jest pilnie duża nowa,chrzcielnica aby własnie ochrzcić malutkie dzieci,które nie maja imion.Powiedział żebym dorzuciła sie pieniążków,bo sprawa jest bardzo pilna i usłysze o tej sprawie,wiec bedę wiedziała o co chodzi.Powiedział tez,że bedę miała pieniadze i abym nie zwlekała i od reki zapłaciła,bo sprawa jest nagląca.Na koniec spytałam kto bedzie chrzcił,jak to kto Św.Michała Archanioł,którego zawsze prosisz o pomoc,a będzie on chrzcił dzień i noc ,bo bedzie tez bardzo dużo ludzi do ochrzczenia.Nikomu o tym nie powiedziałam,bo się jakos tak przestraszyłam.Za jakis czas słysze,że ksiadz w naszym kosciele chce zakupic nowa chrzcielnicę,aż zadzwoniło mi to w uszach,ale cena była chyba z 20 tys.zł !!!,bo i chrzcielnica nie była zwykła.Ludzie wpłacali ile mogli,my mielismy odłozone pieniadze na samochód,kupilismy jednak tańszy i część nam zostało.Za jakis czas jestem w kosciele w niedziele Miłosierdzia Bożego,a ksiądz czyta w ogłoszeniach,że przyszedł sponsor,który dał na raz 11 tys.zł,ludzie tez powpłacali i została jedna mała częśc.Ksiądz dalej prosił o wpłaty,a mi jakby ktos z boku powiedział dołóż sie,daj reszte ile zostało do spłacenia,Bóg ci wynagrodzi i przypomniał mi sie ten mój sen.Wróciłam do domu,wzięłam pieniadze i zaniosłam równo te kwote,która została do spłacenia.

        • Daga said

          Droga Bożenko ,droga Krystynko dziękuję Wam z całego serca za poruszające świadectwa ,ja w ostatnich tygodniach czuję przynaglenie aby się tym zając i to pilnie .Jestem mamą trójki dzieci ale cztery ciąże niestety poronilam ,kiedyś myślałam aby te dzieciątka ochrzcic , jednak nie wiedziałam ,że mogę zrobic to sama bez pomocy księdza (ks.Natanek wymaga obecności rodzica ).Wasze świadectwa dodały mi pewności i odwagi aby więcej nie zwlekac , przy okazji może jeszcze dodam ,że w ostatnich tygodniach modląc się przed Najświętszym Sakramentem czuję że muszę szybko „wyprostowac” wszystkie nawet najdrobniejsze odłożone zobowiązania względem Pana Boga , zmarłych w rodzinie czy dołożyc modlitw codziennych za tych co stoją nad przepaścią a tego nie widzą , tak jakbym mogła nie zdążyc .Odczuwam to tak jakbym szła na spotkanie a Panem tuż tuż a szaty moje powinny byc jak najczystsze i muszę się spieszyc .Wszystko więc oddaję Panu Bogu i dzikuję za Was droga blogowa rodzinko , za wsparcie z którego na pewno nie tyko ja czerpię.Błogosławionej niedzieli wszystkim.

        • bozena2 said

          Daga, ja sama w asyście moich dzieci ochrzciłam siostrzenicę, u jednego z kapłanów nie znalazłam zrozumienia, z konsultacji z innymi zrezygnowałam. Wybrałam jako dzień chrztu 15 sierpnia, odmówiłam modlitwy, syn trzymał gromnicę. Męża do tego nie brałam, bo chyba nie podszedłby do tego poważnie i z wiarą. Jak coś uchybiłam Bogu, to On zna moje prawdziwe intencje i wie, czego tak naprawdę pragnęłam. Poza tym zauważ, że w filmiku https://www.youtube.com/watch?v=kQ_l4q029dk dzieci nienarodzone są nazwane.

        • Daga said

          Bożenko i tak właśnie postanowiłam to zrobic ,jeszcze raz z całego serca Bóg Wam zapłac za świadectwa i pomoc spokojnej nocy.

  7. krystynka said

    Fakt,że może nie powinnam tu wstawiać tego filmiku,ale sprawa jak najbardziej aktualna,a wypowiedz posła na obecne zjawisko emigrantów zalewających Europę jest wprost do nasladowania,brawo za odwagę !!!!

    • Leming said

      Jakkolwiek za nim nie przepadam to tu gada nawet rozsądnie. Bywam na jego blogu, nie mam o nim najlepszego zdania, ale tym razem strzela w jedenastkę w temacie uchodźców

    • Tomasz said

      Nie wklejajcie tu tego osobnika na blogu. To taki mały Urban. Co z tego że cos tam powiedział.

      Armand Kamil Ryfiński (ur. 29 listopada 1974 w Warszawie[1]) – polski przedsiębiorca i polityk, z wykształcenia ekonomista, poseł na Sejm VII kadencji.
      Początkowo związany z RACJĄ Polskiej Lewicy (związaną z tyg. Fakty i Mity), z ramienia której bez powodzenia kandydował do Rady m.st. Warszawy w wyborach samorządowych w 2010[3]. Następnie został prezesem zarządu Stowarzyszenia Ruch Poparcia Palikota oraz przystąpił do Ruchu Palikota.
      Skurw…, zasłużyłeś na wyrok śmierci i ja go wykonam!” – groził swojemu ojcu Armand Ryfiński, poseł Ruchu Palikota. Jeden z najbardziej antyklerykalnych polityków szokuje po raz kolejny – 13 lat temu do Prokuratury Warszawa-Mokotów zgłosił się Zygmunt Ryfiński, ojciec obecnego posła, ze skargą na własnego syna w obawie o swoje życie. Po kilku latach procesu sąd dał wiarę zeznaniom pokrzywdzonego. „Uważam Rze” dotarło do akt tej sprawy.

      Armand Ryfiński, nazywany „papieżem antyklerykałów”, spędza sen z powiek posłom Ruchu Palikota. Chciał od papieża 5 mld euro na rodziny ofiar duchownych pedofilów, nazwał obraz Matki Boskiej Częstochowskiej „bohomazem”, a kilka miesięcy temu przebrał się za biskupa i paradował po Warszawie z roznegliżowanymi „zakonnicami”. Wcześniej swoich najbliższych straszył „policzonymi dniami” i eksmisją „na śmietnik”.

      Ryfiński zażądał 60 tys. zł w zamian za darowanie ojcu życia i wyprowadzenie się z domu rodzinnego

      http://www.uwazamrze.pl/artykul/1047987/posel-grozby-i-swastyki

      • Leming said

        Tomaszu nie obrażaj Urbana😉 Urban jest dobry w tym co robi, a ja lubię ludzi konsekwentnych, nawet jak są po drugiej stronie barykady, przynajmniej wiem z kim mam do czynienia. Nie cierpię obu, ale porównywanie go do Urbana to zniewaga dla Urbana, bo facet jest jaki jest ale wie czego chce

      • krystynka said

        Tomaszu jestem przerażona tym co przeczytałam o Ryfinskim,przepraszam,że nie przeczytałam jego ,,bogatej biografii,,.Zatkało mnie i az siadłam w fotelu jak zabita,ja tylko wysłuchałam tego nagrania co mówi o emigrantach,dlatego to wstawiłam,gdybym wiedziała więcej,to darowałabym sobie ten filmik.Może po prostu tak teraz mówi,bo widzi jednak,że muzułmanie sa zagrożeniem także dla niego.
        Adminie proszę usuń ten film jesli tak zdecydujesz,miałam dobre intencje a widze,że przedobrzyłam.

        • krystynka said

          Mysle,że też zbiera sobie punkty przed wyborami,potem zmieni punkt widzenia od punktu siedzenia,faktycznie kiełbasa wyborcza pieknie zawsze pachnie i wygląda.

      • ania3412 said

        Ten osobnik pisał list do papieża Benedykta:
        „W imię tej utraconej godności oraz niewyobrażalnego cierpienia zwracam się do Ojca z prośbą, aby przed swoim odejściem wynagrodził Ojciec cierpienia polskich ofiar księży pedofilów i ustanowił fundusz na odszkodowania, np. w wysokości 5 000 000 000 EUR, gdyż ofiar duchownych pedofilii może być w Polsce nawet blisko 300 000….”

      • Elżbieta Bukowska said

        Bardzo inteligentna bestia, domyślam:-)się, ze za tą troską o Polakówademokracji, pytania ich o zdanie czy życzą sobie tego czy owego czy zgadzają się na przyjazd do Polski tych różnych dziwnych skrzywdzonych ludzi kryje się paniczny strach dla jego pierwotnego środowiska, jak np.p.Grodzka,Biedronie itd. Towarzystwo które sprowadzą do nas nie pozwoli na parady, uzgadnianie płci, adopcje dzieci cudzych itd.

    • Moher said

      A może sie nawrócił albo przyjął taką strategię, że widzi co sie dzieje i jakie jest niezadowolenie społeczne w sprawie imigrantów a niebawem są wybory. Uważa że kiedy będzie tak gadał ktos go uslyszy a co gorsza zagłosuje i zapeni mu koryto na nastepne 4 lata. On mówi to co wie 85% Polaków.

      • krystynka said

        Moher.po tym co napisał Tomasz,to raczej myslę,że martwi się o swój tyłek i wygodna posadke.

  8. EWA DM said

    Ale mentora sobie znaleźliście …
    http://www.fronda.pl/a/ryfinski-i-jego-liturgia-kolejna-zenada-palikota,36837.html?page=2&
    http://ruch-w-polityce.salon24.pl/423164,parada-rownosci
    Do tej pory wojował z KK, choć ten mu w niczym nie zagrażał. A teraz parad równości chyba nie da się zrobić? I w tym problem.

    • krystynka said

      Ewa chodziło mi tylko o podejście posła do sprawy emigrantów,reszty nie biorę pod uwagę.

      • Leming said

        Otóż to, wiadomo jakie ma poglądy, ale tym razem gada do rzeczy

        • szach42 said

          zbliżają się wybory ,to wszyscy będą gadać to, co im głosy przyniesie. A Polacy nie chcą tu muzułmanów, zwłaszcza, że sami muszą za chlebem wyjeżdżać do obcych , a rząd dodatkowe gęby do wyżywienia wkłada nam na barki. Inna sprawa, kiedy mają już władzę. Tusk też obiecywał, że wiek emerytalny pozostanie bez zmian i co ? Albo 3×15% , likwidację Senatu, uszczuplenie biurokracji itd.A co o podsłuchach i fotoradarach mówił!!! Ho ho. Dopóki nie rządzili.
          Fakt,że ten poseł mówi rozsądnie, ale pewnie tylko dlatego, że robi sobie kampanię. Jak przychodzi do głosowania, to głosują zgodnie z linią .

        • barbara said

          on teraz dobrze gada żeby na niego zagłosować tylko to im potrzeba a potem szydło wyjdzie z worka……

  9. TadeuszTT said

    Muzułmańscy uchodźcy nie mają nawet szacunku dla zmarłych !.

    To już przekracza wszelkie granice…

  10. Dzieckonmp said

    UE zmusi Polskę do akceptacji tzw małżeństw homoseksualnych

    http://prawy.pl/z-kraju/10821-ue-zmusi-polske-do-akceptacji-tzw-malzenstw-homoseksualnych

  11. TadeuszTT said

    SSPX – Synod – St. Mary’s Rosary Procession 2015
    Zobaczcie jaka piękna procesja

    http://www.gloria.tv/media/4DZnhcWhJcP

  12. lesner1 said

    Przepraszam że trochę odbieram od tematu ale nie mogłem się powstrzymać

    https://elwiralesner.wordpress.com/2015/10/09/o-jozef-witko-ofm-choroby-ciala-i-duszy-moga-byc-spowodowane-przez-grzechy-przodkow/

  13. TadeuszTT said

    Tajemnica Świętego Domu.
    czyli historia domu Matki Bożej !! piękny film

    http://www.gloria.tv/media/oEA139yheqS

    • TadeuszTT said

      Prawda o Bożym Wcieleniu od wieków głoszona jest również w jednym z największych sanktuariów maryjnych świata – w Loreto. Tutaj właśnie znajduje się Święty Domek (z włoskiego Santa Casa), w którym – według tradycji – Jezus, Wcielone Słowo, wychowywał się i dorastał podczas Swego życia w Nazarecie u boku Maryi i Józefa. Tutaj też nastąpiło spotkanie Maryi z Archaniołem Gabrielem. Stara tradycja głosi, a współczesne odkrycia historyczno – archeologiczne potwierdzają, że w Loreto przechowuje się dom Nazaretański Niepokalanej. Dziś wiemy, że ziemskie mieszkanie Maryi składało się z dwóch pomieszczeń: groty wykutej w skale, którą czci się po dzień dzisiejszy w Nazarecie oraz części dobudowanej z kamienia, przylegającej do skalnej ściany. Według tradycji, w XIII wieku, kiedy krzyżowcy zostali ostatecznie wyparci z Palestyny, domurowana część domu Maryi została przeniesiona do Loreto. Badania naukowe wykazały, że kamienie wykorzystane do budowy Świętego Domku zostały obrobione w sposób popularny w Galilei za czasów Chrystusa

    • Gosia 3 said

      Tadeuszu TT! dzięki za ten film o Jeremiaszu! obejrzenie dało mnie i mojej znajomej wiele do myślenia. Polecam wszystkim i ten powyższy zamierzam także obejrzeć, bo wciąż się nawracam a tak mało wiem o Panu Bogu i jego Matce. Pozdrawiam

      • Basia B said

        Ja go też obejrzałam i zupełnie inaczej spojrzałam na Jeremiasza.Poza tym widzę tu dużo analogii do aktualnej sytuacji w KK i tego co dzieje się na Synodzie.

  14. Adrian said

    Chiny uruchomiły światowy system płatności CIPS

    Bank Centralny Chin przeprowadził pierwszy zagraniczny przelew w juanach poprzez nowy krajowy system płatności międzynarodowych China International Payment System (CIPS).
    System pozwala zagranicznym uczestnikom rynku na prowadzenie rozliczeń w juanach bezpośrednio z chińskimi partnerami.
    Źródło: pl.SputnikNews.com
    ——————————————————————-
    W sobotę czeka nas rzadka parada planet

    Październik umożliwi astronomom obserwować niecodzienne zjawiska kosmiczne, jakie zajdą na niebie – tak zwaną wielką paradę planet. Tymczasem wielka parada planet występuje nad ranem, gdy w tym samym czasie można podziwiać co najmniej sześć planet, to niezwykle rzadkie zjawisko. Ostatni raz nastąpiło 10 marca 1982 r., a następnej możemy się spodziewać dopiero w 2161 r.
    http://www.koniec-swiata.org/w-sobote-czeka-nas-rzadka-parada-planet/

  15. bozena2 said

    http://vod.gazetapolska.pl/11323-prof-legutko-masakruje-kancelarz-merkel-europosel-pis-przypomina-o-fundamentach-wspolnoty-euro

  16. bozena2 said

    Jezus Chrystus: Oto Ja przekazuję wam szczególną łaskę, abyście mogli wyprosić Intronizację Mojej Osoby w Polskim Narodzie i państwie. Wołajcie do Mojego Ojca w taki oto sposób:

    Ojcze Niebieski błagam Cię i proszę, wysłuchaj naszego wołania, wołania całego Polskiego Narodu. Tak bardzo pragniemy, aby Nasz Pan i Zbawca Jezus Chrystus został uznany Królem naszego Narodu i państwa.Polecamy Ci wszystkich tych, którzy mają zamknięte serca i nie chcą przyjąć królowania Pana Naszego Jezusa Chrystusa. Błagamy Cię Ojcze Niebieski, wysłuchaj naszego wołania i dotknij wszystkich tych serc, aby się otworzyły na wielką Miłość Bożą, aby zapragnęły przyjąć Pana i Zbawcę, Twojego Syna Jezusa Chrystusa. Oto my dzieci Twoje błagamy Cię o tę wielką łaskę, aby Twój Syn był przyjęty przez cały Polski Naród, aby został uznany Panem i Władcą, aby ludzkie serca uwielbiały Jego Święte Imię. Ojcze Niebieski wysłuchaj naszego wołania i spraw, aby to się mogło dokonać, aby te wszystkie łaski przygotowane dla naszego Narodu, mogły na nas spłynąć. Abyśmy się stali Królestwem Twego Syna, aby On mógł nas prowadzić do wiecznej szczęśliwości, abyśmy tam doszli i spotkali się z Tobą na wieki. Amen.

    …Ta modlitwa przyczyni się do skrócenia czasu oczekiwania na Intronizację Mojej Osoby. Módlcie się codziennie, prosząc Ojca Niebieskiego, aby udzielił wam tej łaski, aby wszystkie te serca jeszcze zamknięte, otworzyły się na Moją Miłość, aby Mnie przyjęły, abym Ja mógł tam zakrólować. /Słowa Najświętszego Dzieciątka Jezus z 25.09.2011r./

    …”Naród Polski wprawdzie doświadczony, ale się nawróci….” http://www.duchprawdy.com/bozy_poslaniec_intronizacja.htm
    …………..
    Ten czas, w którym żyjecie jest czasem bezpośredniego przygotowania się na zbliżające się oczyszczenie całego rodzaju ludzkiego. Każdy z was powinien wiedzieć, że żyjecie w czasach ostatecznych i teraz wszystko od nawrócenia ludzi zależy. Jeżeli ludzie się nawrócą i przyjmą Mnie jako Najświętsze Dzieciątko Jezus, będą ocaleni, gdyż Ja nie pozwolę, aby Moi czciciele zatracili się podczas tego oczyszczenia. Ludzkość tak bardzo obraża Boga, że nie ma innej możliwości jak zesłanie oczyszczającej kary na całą ludzkość. Jest to podyktowane Bożą Sprawiedliwością, albowiem miara grzechu dopełnia się i upusty Bożej Sprawiedliwości muszą dosięgnąć grzeszną ludzkość. Ja Najświętsze Dzieciątko Jezus wypowiadając te Słowa nie chcę nikogo straszyć, ale jedynie przestrzec przed zbliżającą się wielką karą na całą ludzkość. Chcę, abyście wiedzieli, że ocalenie jest we Mnie. Dlatego też, przychodzę do was, do Polskiego Narodu i chcę was ocalić i ukazać całemu światu miejsce Mojego Królowania. Chcę, aby to był Naród Polski, albowiem Moja Mama za wami się wstawia i prosi Mnie nieustannie, abym was ocalił. Nie mogę się oprzeć prośbom Mojej Mamy, dlatego też czynię wszystko, aby uchronić was przed wszelkim złem, odnowić wasze serca i zakrólować pośród was. Jednak potrzebuję waszego współdziałania, przyjęcia Mnie i wiernego wypełnienia Mojej Świętej Woli.

  17. TadeuszTT said

    RELIKWIE !!

    • TadeuszTT said

      Jest bardzo dużo relikwi na sprzedaż z zachodnich kościołów. Jak macie trochę pieniędzy kupujcie by nie dostały się w ręce innowierców ! Byśmy mogli je przechować do nowego kościoła.

      • TadeuszTT said

        Słyszałem, że w jednym z magazynów w którym stały figury świętych na sprzedaż, pewna figura świętego zaczęła płakać. Opowiadali, że przez jakiś czas normalnie leciały łzy z oczu Świętego, który wcześniej był w jakimś kościele na zachodzie a teraz kościół został sprzedany.

      • lolo said

        Tak sobie myślę, że ci co mają potrzebną ilość pieniędzy raczej tu nie zaglądają chyba, że z obowiązku zawodowego…

      • pio0 said

        Czy wy w ogóle wiecie co piszecie??

        Prawo kanoniczne jasno stanowi, iż sprzedaż relikwii jest bezwzględnie zakazana. Kanon 1190 paragraf 1 mówi wyraźnie „Nie godzi się sprzedawać relikwii”. Jest to niegodne, dlatego apeluję do wiernych, aby nie sprzedawali, ale także nie kupowali relikwii – mówi ks. dr hab. Piotr Majer, kanclerz Kurii Metropolitalnej w Krakowie.

        Czytaj więcej: http://www.dziennikpolski24.pl/artykul/3038508,kwitnie-handel-relikwiami-swietych,id,t.html?cookie=1

        • TadeuszTT said

          Pio0 oni się tym kanonem wcale nie przejmują. Proszę zadzwoń sobie do tej firmy handlującej wszystkim z kościołów i zapytaj o cenę relikwi. Podałem adres wyżej.
          Trzeba sobie zadać pytanie – jeżeli na zachodzie sprzedają kościoły – W Holandii zamkniętych zostanie 1000 kościołów https://pl-pl.facebook.com/BlogRzymskiKatolik/posts/864917556907628
          Te wszystkie figury, relikwie trafiają do magazynu, tam zdarzają się przypadki że figury płaczą ! Potem kupuje ktoś kto wcale nie czci danego świętego, albo trafiają w ręce muzułmanów, islamistów itd.
          Żyjemy w czasie apostazji, nic innego nam nie pozostaje jak ratować resztki, najcenniejsze naszego kościoła.

    • wiesia said

      O tym,że będą Kościoły sprzedawane było nam powiedziane już w 2011 roku,w styczniu.Straszne to,co widzę,ale im prędzej się pogodzę z tym,że było to zapowiedziane,tym szybciej przestanę podchodzić do tego emocjonalnie,a skupię się tylko i wyłącznie na Modlitwie i tym wszystkim,czego uczy mnie Chrystus od samego początku, poprzez Orędzia Księgi Prawdy i te,które pamiętam z dzieciństwa.Życzę tego sobie i Wam wszystkim.Błogosławionej nocy,
      z Panem Bogiem Trójjedynym i Matką Zbawienia!

  18. Przesunięcie „decyzyjności” ze Stolicy Apostolskiej do Episkopatów Lokalnych.
    To był cel masonerii wdrażany już za pontyfikatu Jana Pawła II opisany przez Martina Malachi w „Domu Smaganym Wiatrem”.

    • Basia B said

      Słusznie to podkreślasz Powiewie,bo jak czytałam tą książkę,to nie wszystko było jasne.Muszę jeszcze raz ją przeczytać.Wogóle bardzo polecam jego książki.

    • Gosia 3 said

      Brak decyzyjności w Watykanie a przesunięcie do Episkopatów Lokalnych to jakby Papież podobnie jak Piłat umył ręce od wprowadzeniu grzechu do Kościoła. Tak najwygodniej. Ale poczekajmy do końca Synodu.

  19. Krystyna said

    Cox21, dziekuje za cenne informacje z Wloch. Zgadzam sie z Twoim komentarzem, ze obecnie sytuacja Kosciola Katolickiego jest bardzo zla. Kochani, moze wspolnie na blogu zacznijmy modlic sie o ocalenie KK, poki jeszcze istnieje internet bez cenzury.
    Matko Najswietsza, wez w opieke Twoj Kosciol Swiety!

    • cox21 said

      Pomysł dobry.

    • DSM said

      (38) Modlitwa o ocalenie Kościoła katolickiego
      O Najświętsza Matko Ocalenia, proszę o modlitwę za Kościół katolicki w tych trudnych czasach oraz za naszego kochanego papieża Benedykta XVI, aby złagodzić jego cierpienie. Prosimy Cię, Matko Ocalenia, o okrycie wyświęconych sług Bożych Twoim świętym płaszczem, by otrzymali łaski bycia silnymi, wiernymi i odważnymi podczas prób stojących przed nimi. Módl się także, ażeby opiekowali się swoimi owcami zgodnie z prawdziwym nauczaniem Kościoła katolickiego. O Święta Matko Boża, daj nam, Twojej reszcie Kościoła na ziemi dar przywództwa, abyśmy mogli pomóc prowadzić dusze do Królestwa Twojego Syna. Prosimy Cię, Matko Ocalenia, trzymaj oszusta z dala od wyznawców Twojego Syna, którzy dążą do ochronienia swoich dusz, by byli godni wejść przez bramy Nowego Raju na Ziemi. Amen.

  20. Andrzej2 said

    Tymczasem w Niemczech azylanci Milo spędzają czas wolny

    • cox21 said

      W Rosji jest takie powiedzonko- ,,Popili, pokurili, a tepier by pakuszali”. Tu można je sparafrazować- ,,Popili, pokurili, a tepier by się pobili”.

    • krystynka said

      Rozmawiałam ze znajomymi,którzy mieszkaja na południu Niemiec od dobrych 30 lat,sa oburzeni to co w tej chwili się dzieje.Ich zdanie jest takie,że ktos na siłę chce zniszczyć Niemcy.Juz nie ma spokoju mówią ,a co to będzie za kilka miesięcy ?,jak te dzikusy wściekna sie w tych obozach,po prostu puszcza kraj z dymem.Pytałam sie ich czy nie mysla o powrocie do Polski,do czego ? spytali,przeciez w Polsce juz wy żyjecie jak w gettcie.Rozmawiałam z nimi po odwiedzinach w Polsce,powiedzieli,że płakali jak przyjechali na wieś tam gdzie mieszkali,po prostu zastali obraz nedzy i rozpaczy,kuzyn ,który mieszka w ich domu wegetuje z renty bo ma 600 z hakiem.Wszystko wygląda jak za czasów powojennych,ludzi nie stać nawet na poprawę domu czy ogrodzenia,ze względu na zakaz ścinania drzew w porze lęgowej ptaszków,posesja zarosnieta jak w lesie.To taka mała wieś w war-ma,zostało 90 % emerytów,rencistów,część domów pustych,szkołe zamkneli juz parę lat temu,bo dzieci brak,kto troche bystrzejszy to juz dawno wyjechał.No to mamy te obiecywana ,,zielona wyspe,,zarośnietą przez krzaki i drzewa,które nie wolno wycinać kiedy się chce.

  21. inka0 said

    Kodeks Świętego Katolickiego Kościoła Rzymskiego

    KS. DR. HENRYK MARIA PEZZANI

    Kanon 26.

    Zakazany jest wybór na Papieża tego, kto odstąpił od
    wiary katolickiej, heretyka, lub schizmatyka;
    jeśli ktoś taki zostanie wybrany, wybór jest nieważny

    Papież Paweł IV w Konstytucji Cum ex apostolatus z 15 lutego 1559 r. odnośnie heretyków stanowi co następuje:

    „Zdajemy sobie sprawę, że sytuacja jest do tego stopnia poważna i niebezpieczna, iż w razie odstępstwa od wiary można się sprzeciwić nawet papieżowi, który pełni władzę Boga i Pana naszego Jezusa Chrystusa na ziemi, a nad narodami i królestwami posiada pełnię mocy i wszystko podpada pod jego osąd, on sam zaś na tym świecie przez nikogo nie może być osądzony. (…) mocą pełni naszej władzy apostolskiej ustalamy, postanawiamy, stwierdzamy i określamy, (…)

    Dodajemy również, że gdyby kiedykolwiek się okazało, że jakiś biskup, a nawet pełniący obowiązki arcybiskupa, patriarchy, albo prymasa, czy też kardynał Świętego Kościoła Rzymskiego, albo jak to zostało wyżej powiedziane legat, czy też papież rzymski przed dokonaniem jego wyboru do godności kardynała, albo przed wyniesieniem go do godności papieskiej odpadł od wiary katolickiej, albo popadł w jakąkolwiek herezję, wówczas wybór albo wyniesienie tej osoby, nawet dokonane w zgodzie i jednomyślnie przez wszystkich kardynałów będzie żadne, nieważne i próżne.

    Wybór ten bądź wyniesienie nie może być także uznane, ani nie uzyska ważności czy to na drodze przyjęcia obowiązków, ani przez konsekrację, ani przez objęcie władzy i zarządu wynikających z urzędu, ani przez rzekomą koronację papieską, ani przez uroczyste oddanie czci, ani przez wyrażenie powszechnej obediencji, w żadnym czasie, ani w żadnym razie nie może być uznane za zgodne z prawem. Ponadto taka osoba, awansowana do godności biskupa, arcybiskupa, patriarchy albo prymasa, czy też wybrana do godności kardynała, albo obrana na papieża nie uzyska żadnej zdolności do sprawowania władzy czy też w sprawach duchownych, czy też świeckich, nie może być traktowana, że władzę tę posiada, ale wszystkie razem i każda z osobna z wszelkich wypowiedzi, czynów, działań i decyzji dokonanych przez tę osobę, oraz następstwa tych aktów będą pozbawione wszelkiej mocy, nie będą mieć żadnego znaczenia, ani nie będą dla nikogo normą prawa. Prócz tego wszystkie razem i każda z osobna z osób wyniesionych i awansowanych w taki sposób do swych godności, mocą samego faktu, bez żadnego dokonanego w tej kwestii ogłoszenia będą pozbawione wszelkich godności, miejsc, zaszczytów, tytułów, władzy, urzędów i mocy, nawet gdyby wcześniej nie odpadły od wiary, bądź nie wpadły w herezję, czy też nie popadły w stan schizmy, ani jej nie wzbudziły, czy też nie zostały pochwycone na takim uczynku.

    Osoby podporządkowane zarówno duchownym diecezjalnym, jak również zakonnym, a także osobom świeckim, jak również kardynałom, a nawet tym, którzy brali udział w wyborze na papieża, tego, kto wcześniej odpadł od wiary, albo był heretykiem, czy też schizmatykiem, czy też tym, którzy w inny sposób zgodzili się z tym wyborem i wyrazili swe posłuszeństwo wobec niego, oddali mu cześć, a także kasztelanom, prefektom, dowódcom i urzędnikom, również naszego umiłowanego miasta Rzymu i całego Państwa Kościelnego, oraz osobom wyniesionym bądź awansowanych do godności w przedstawiony sposób są zgoła zwolnione od wszelkiego posłuszeństwa, czci i ponoszenia winy, nawet gdyby było to utwierdzone przysięgą bądź ślubowaniem, czy też gwarancją. Powinni natomiast ich unikać jako czarowników, pogan, celników i herezjarchów (pozostają natomiast winni zachowania wierności i posłuszeństwa wobec przyszłych biskupów, arcybiskupów, patriarchów, prymasów, kardynałów i rzymskiego papieża wybranych zgodnie z zasadami prawa). Dla utrudnienia zaś działalności wspomnianych osób wyniesionych i awansowanych we wspomniany sposób, gdyby tamci usiłowali nadal pełnić swą władzę i rządzić, zobowiązani są wezwać przeciwko nim pomocy ramienia świeckiego. Z powodu zaś uzasadnionego powyższymi okolicznościami wypowiedzenia posłuszeństwa i wierności tym osobom (które rozdzierają jednorodną tunikę Pańską) nie będą oni podpadać pod żadne cenzury ani kary”. (1)

    W Kanonie 23 naszego dzieła, zaczerpniętym z Konstytucji papieża Grzegorza XV Aeterni Patris z roku 1621 (2), jest powiedziane: Nie są pozbawieni czynnego bądź biernego prawa wyborczego przy konklawe także kardynałowie obłożeni ekskomuniką, suspensą lub interdyktem. To samo zarządzenie wydał papież Klemens V na Soborze w Vienne w 1311 (cap. Ne Romani, 2, de elect. ex Clement. (3)) oraz Pius IV w Konstytucji In eligendis z roku 1562. Jednakże, jak mówi tenże papież Pius IV, konstytucje te wydane w tym celu, aby uniknąć okazji do powstania rozdwojenia albo schizmy, należy tak rozumieć, że wyjątek stanowi tu przypadek herezji i odstąpienia od wiary katolickiej. (4)

    –––––––––

    D. Henrici Mariae Pezzani Codex Sanctae Catholicae Romanae Ecclesiae cum notis, Romae – Mediolani MDCCCXCIII (1893), ss. 66-68.

    (Fragment Konstytucji Cum ex apostolatus w przekładzie Jerzego Słotwińskiego; tłumaczenie pozostałego tekstu oraz przypisy od red. Ultra montes).

    http://www.ultramontes.pl/pezzani_codex_pl.htm

    • lolo said

      A się odstępcy tym przejmują… Nawet jak wszyscy wiedzą, bo widać oznaki to jeszcze trzeba to formalnie udowodnić. A jak sędziowie są sprzedajni i należą do tego samego „klanu” to sprawa może się rozbić tylko o Sąd Boży (por. „sprawa Zuzanny”).

      • lolo said

        Ps. A Pan Bóg sprawiedliwy bywa nierychliwy czyli „młyny Boże mielą powoli”. Z różnych względów zresztą. (Ap 6:10:11)

Sorry, the comment form is closed at this time.

 
