Dziecko Królowej Pokoju

Pokój musi zapanować pomiędzy człowiekiem i Bogiem, a także między ludźmi

  • Królowa Pokoju

    Królowa Pokoju
  • Uwaga

    Strona używa plików cookies które zapisują się w pamięci komputera. Zapisywanie plików cookies można zablokować w ustawieniach przeglądarki. Dowiedz się o tych plikach http://wszystkoociasteczkach.pl
  • Propozycja chronologiczna

    • Rok 2019 – Kryzys Rumunia
    • Rok 2020 – fałszywe traktaty pokojowe
    • Rok 2021 – Papież jedzie do Moskwy
    • Rok 2021 – Wojna
    • Rok 2022 – zwycięstwo komunistyczne
    • Rok 2023 – 10 królów
    • Rok 2024 – Antychryst
    • Rok 2025 – Sojusz z wieloma
    • Rok 2025 – Synod
    • Rok 2026 – Henoch i Eliasz
    • Rok 2028 – Ohyda spustoszenia
    • Rok 2029 – Ostrzeżenie
    • Rok 2030 – Cud
    • Rok 2031 – Nawrócenie Izraela
    • Rok 2032 – Kara
    • Rok 2032 – Odnowienie świata
    • Rok 2033 – Exodus
    • Rok 2034 – Zgromadzenie w Jerozolimie
    • Rok 3032 – Gog i Magog
    • Rok 3213 – Koniec świata
    • Nowe niebiańskie Jeruzalem.
  • Ostrzeżenie

    13 kwietnia 2029
  • Logowanie

  • Odwiedzają nas

    Map

  • Maryjo weź mnie za rękę

  • Jezu Maryjo Kocham Was

Wojna w Europie – perspektywy dla Polski

Posted by Dzieckonmp w dniu 12 kwietnia 2022


Komentarzy 131 do “Wojna w Europie – perspektywy dla Polski”

  1. Dzieckonmp said

    Jak oceniasz działania polskiego rządu na arenie międzynarodowej w związku z wojną na Ukrainie (sympatycy obozu rządzącego)?

    Zdecydowanie dobrze 48%
    Raczej dobrze 49%
    Raczej źle 0%
    Zdecydowanie źle 1%
    Trudno powiedzieć 2%

    IBRiS dla rzeczpospolita
    (1-2 kwietnia)

    • Dzieckonmp said

      Jak oceniasz działania polskiego rządu na arenie międzynarodowej w związku z wojną na Ukrainie (sympatycy opozycji)?

      Zdecydowanie dobrze 6%
      Raczej dobrze 43%
      Raczej źle 36%
      Zdecydowanie źle 13%
      Trudno powiedzieć 2%

    • Dzieckonmp said

      Jak oceniasz działania polskiego rządu na arenie międzynarodowej w związku z wojną na Ukrainie (niezdecydowani co do preferencji)?

      Zdecydowanie dobrze 12%
      Raczej dobrze 52%
      Raczej źle 9%
      Zdecydowanie źle 3%
      Trudno powiedzieć 24%

    • Opcja1 said

      Ta sama sondażownia:
      Jak ocenia Pani/Pan wystąpienie marszałka Senatu Tomasza Grodzkiego skierowane do Ukraińców, w którym zaatakował polski rząd?

      Większość Polaków negatywnie oceniła słowa marszałka Senatu. 54 proc. była właśnie takiego zdania. Przeciwnego zdania było 30 proc. badanych, zaś 16 proc. ankietowanych nie miało zdania.

  2. Dzieckonmp said

    Die Welt ocenia, że Polska wyrasta na czołowy kraj NATO, a w toczącym się konflikcie nie można pominąć Warszawy. Przyjęcie 2.5 mln uchodźców, zakupy uzbrojenia, tworzenie WOT, Ukraina stosująca styl walki ćwiczony na polskich poligonach. To ocena pisma do tej pory wręcz wrogiego.

    • Opcja1 said

      W Die Welt bez zmian. Jest i będzie tubą propagandy Kremla, choć będzie teraz niewielka korekta narracji

  3. Marta said

    Rekolekcje 2

    Zawali się wszystko co zbudowane bez Boga!
    Rekolekcje Wielkopostne – II konferencja

  4. Opcja1 said

    Tak dla porównania, jaki plan miała (i ma!) PO dla Polski – za cichą zgodą Obamy, USA wychodzą z Europy, a ta zostaje urządzona na modłę niemiecko-rosyjską. Nasi pastuszkowie, żeby uspokoić tłum, który dowiaduje się, że Polska opuszcza NATO i wyje z wściekłości – o tym otwartym tekstem mówił Komorowski – dostają w prezencie Lwów. A Bronek odstawia jakieś parady udając kresowego szlagona, który powraca w dawne pielesze. W tym czasie armia rosyjska, za milczącą zgodą wszystkich morduje Ukraińców. Potem – kiedy świat się o tym dowiaduje – dzieli się łatwo odpowiedzialnością za zbrodnie z Polakami, którzy muszą wziąć ją na swoje barki, albowiem dostali Lwów. Nie mogę o tym spokojnie myśleć. Myślę też, że Komorowski jest z nich wszystkich najgorszy, to co rzuca on niby przypadkiem w eter, ma wagę słonia. Mam na myśli słowa o wystąpieniu z NATO i o tym, że prezydent będzie gdzieś leciał. Ludzie ci, nawet po wczorajszym ogłoszeniu raportu, czują się całkowicie bezkarni i wierzą w gwarancje swojego bezpieczeństwa. Być może mają rację, to się okaże. Jeśli tak jednak jest, my jako ludzie świadomi i wolni nie możemy pozwalać na żadne ekscesy krytykujące lub negujące politykę rządu polskiego. Jesteśmy bowiem już dziś świadomi, jak wąskie pole manewru ma ten rząd i jak perfidna, zdeprawowana, ześwniona jest opozycja. Jesteśmy też świadomi tego, jak łatwo można zamienić życie zwykłych ludzi w piekło.
    http://gabriel-maciejewski.szkolanawigatorow.pl/atrapia-20-czyli-o-elegancji-i-manierach-alfonsow

  5. Dzieckonmp said

    Atak na Ukrainkę w tramwaju w Warszawie. 60-letni mężczyzna wypchnął ciężarną Ukrainkę z tramwaju na przystanku Park Olszyna na Żoliborzu i wykrzykiwał przy tym antyukraińskie hasła. Kobieta upadła i straciła przytomność. Jest w szpitalu.

    To nie jest Polak, to jest kacap. Dorwać dziada i do pierdla

  6. La Salette said

    Kolejna analogia do roku 1917 a więc roku objawień Matki Bożej w Fatimie…
    tak zmasowanego exodusu Rosjan nie obserwowano od rewolucji 1917 r., kiedy miliony rosyjskiej szlachty i wykształconych wyższych klas średnich uciekły z powstającego państwa komunistycznego
    https://businessinsider.com.pl/wiadomosci/wojna-rosja-ukraina-gwozdz-do-trumny-rosyjskiej-gospodarki-tego-nie-bylo-od-100-lat/p02t8mp

  7. Dzieckonmp said

    Jeśli rzeczywiście tak wygląda życie w Chinach to wielki dramat.
    3 tygodnie temu, z godziny na godzinę zamknięto na kwarantannie miliony ludzi. Sklepy zamknięte. Panuje głód. Ludzie skaczą z okien.

  8. Dzieckonmp said

    Według informacji brytyjskich mediów przymusowo wywożeni Ukraińcy są kierowani m. in. na Syberię i Daleki Wschód Rosji na podstawie specjalnego dekretu

    • Jozef Piotr said

      niestety , tak zostało przepowiedziane . i będzie to trwało
      Rosjanie będą wyłapywać …. i do wagonów jadących na Syberię

      Niech Polskę od tego uchroni Pan Bóg
      nie wtrącać się

  9. Opcja1 said

    Ciekawa inicjatywa lokalnych mediów:
    W poniedziałek, 11 kwietnia rusza ogólnopolska inicjatywa lokalnych mediów pod hasłem „Bez propagandy Putina”. Do niedzieli przystąpiło do niej 17 lokalnych redakcji z całej Polski. – Nasze portale i fanpage nie mogą służyć powielaniu kłamstw oraz propagandy – mówi nam Andrzej Andrysiak, wydawca „Gazety Radomszczańskiej”, członek Stowarzyszenia Gazet Lokalnych.

    https://m.wirtualnemedia.pl/m/artykul/bez-propagandy-putina

  10. Dzieckonmp said

    putin nakazał przesiedlenie prawie 100 tys. Ukraińców na Syberię i koło podbiegunowe. Wydał dekret.

    https://www.pap.pl/aktualnosci/news%2C1153939%2Cputin-nakazal-przesiedlenie-prawie-100-tys-ukraincow-na-syberie-i-kolo

    • Jozef Piotr said

      sprawdza się PRZEPOWIEDNIA

      ale na tym nie koniec

    • Atanazy said

      W czasach carskich można było wywieźć ludzi, by słuch o nich zaginął, ale w erze internetu? Pomysł Putina wydaje się bezdennie głupi. Nasili nienawiść u Ukraińców oraz wyzwoli strach, by nie dać się wziąć żywcem, bo wywiozą na Sybir. Ukraina będzie walczyć mocniej tak przyparta do muru.

  11. Jozef Piotr said

    Co prawda to prawda !!!

  12. Dzieckonmp said

    Prezes Marszu Niepodległości Bąkiewicz pisze i apeluje.
    Wojna na Ukrainie. Bąkiewicz pisze list do „polskich patriotów”

    „Celem polskiej polityki musi być wspieranie obrony Ukrainy” – pisze w liście do środowisk narodowych Robert Bąkiewicz, prezes stowarzyszenia Marsz Niepodległości.
    Według Bąkiewicza, inwazja Rosji na Ukrainę wywołała szereg kontrowersji wśród środowisk narodowych, związanych przede wszystkim z nierozliczonym ludobójstwem na Wołyniu w kontekście pomocy ukraińskim uchodźcom wojennym.

    „W przeważającej większości są to kobiety, a uściślając matki ze swoimi dziećmi. Nie są to mężczyźni w wieku poborowym, bowiem takich państwo ukraińskie nie wypuszcza poza granice. Te kobiety, dzieci, starcy, uciekli z własnych domów z powodu działań wojennych i zagrożenia życia. W takiej sytuacji elementarnym obowiązkiem każdej osoby wierzącej jest pomoc potrzebującym. Absurdem jest utożsamianie, że mamy tu do czynienia z ludźmi, którzy są odpowiedzialni w jakikolwiek sposób za zbrodnie dokonywane na Polakach na Kresach. Są to pozbawieni domu i środków do życia bezbronni ludzie – realni uchodźcy, do których koniecznie jest wyciągnięcie pomocnej dłoni. Wynika to z naszej chrześcijańskiej tożsamości narodowej i zgodnie z nią jest naszym obowiązkiem” – podkreśla Bąkiewicz.
    Dalej tłumaczy, że na agresję Putina należy patrzeć szeroko, ponieważ jego kolejnym celem mogą być państwa bałtyckie i Polska.

    „Nawet gdyby ekspansja rosyjska ograniczyła się tylko do terenów państw byłego bloku wschodniego, to stworzyłaby ona układ, w którym nasze możliwości rozwojowe, nie mówiąc już o naszej niepodległości, byłby bardzo silnie uzależnione od Niemiec. Sytuacja postępującego na zachód rosyjskiego imperializmu w obrębie Europy Środkowej i Wschodniej, byłaby w tej chwili na rękę niemieckiej polityce. Zdegradowałaby ona bowiem naszą pozycję, zarówno w Unii Europejskiej, jak i w całym systemie międzynarodowym, sprowadzając do roli niemieckiego satelity, co jest długofalowym celem polityki Berlina. Polska znalazłaby się w żelaznym uścisku rosyjsko-niemieckim, o bardzo ograniczonych możliwościach działania” – uważa Bąkiewicz.

    „Inwestycja w obronę Ukrainy jest najlepszym działaniem”

    Według niego w interesie Polski leży obrona Ukrainy, jej niepodległości i integralności. „Dziś inwestycja w obronę Ukrainy jest najlepszym działaniem, zmierzającym do zapewnienia naszego bezpieczeństwa. Każdy strącony rosyjski samolot, każdy zniszczony czołg i rozbity odział wpływają na zapewnienie spokoju Polski i zachowania pozycji w Europie. Z tego powodu celem polskiej polityki musi być wspieranie obrony Ukrainy. Co więcej, zakończenie trwającej wojny, daje Polsce (chociaż to czas pokaże) nie tylko możliwość udziału w odbudowie gospodarki ukraińskiej, ale także potencjał rozwojowy, dzięki któremu nasz kraj przywróci pozycję, jaką mieliśmy w złotym okresie własnej potęgi” – czytamy w liście.
    Bąkiewicz uważa, że po wojnie Ukraińcy będą budować swoją tożsamość i patriotyzm nie na resentymencie antypolskim, lecz antyrosyjskim. „To może spowodować, w dłuższej perspektywie czasowej, przezwyciężenie przez Ukraińców mitu banderyzmu. Tym bardziej, że jego ofiarami byli nie tylko Polacy, ale też Ukraińcy. Banderowcy zamordowali około 30 tys. swoich rodaków, którzy nie akceptowali ich krwawego szowinizmu. O tym też trzeba pamiętać, bo część tych pomordowanych, chroniła Polaków przed eksterminacją” – podkreśla Bąkiewicz, dodając, że „jeżeli Ukraińcy, aby zachować swoją wolność i integralność, a także odbudowując kraj i pozycję na świecie, będą musieli się oprzeć o współpracę z Polską, to częścią tej współpracy musi być oczyszczenie wspólnej pamięci w przestrzeni historycznej, ale też i duchowej, z antychrześcijańskich wątków”.
    „Żyjemy w przełomowym momencie historycznym. Dziś od wyborów politycznych naszego narodu zależy nasza przyszłość. Dlatego powinniśmy podejmować takie działania, które najlepiej będą służyć Polakom. Tak, jak pod koniec XIV wieku nasi narodowi przywódcy, na przekór doświadczeniom wojen i napadów litewskich, podjęli decyzję o unii, która ukształtowała wielkość i potęgę Rzeczpospolitej, tak dziś możemy wrócić na ten szlak, który odbuduje pozycję Polski we współczesnej Europie” – stwierdza na koniec Bąkiewicz.

    • Agnieszka said

      Pan Bakiewicz powinien czynnie wspierac Ukraine na froncie wojennym skoro ma tak mocne przekonania. Nie lezy w jego kompetencjach ksztaltowanie polskiej polityki zagranicznej.

      • Dzieckonmp said

        Wyczuwa się nienawiść do Polaków którzy są patriotami o orientacji katolickiej.

        • Agnieszka said

          Dokladnie tak to czuje.

        • Dzieckonmp said

          Nawet te minusy za treść listu Bąkiewicza do patriotów pokazuje że wielu tak podchodzi do sprawy: „Powiedział katolik Bąkiewicz to nie popieram”. Gdyby powiedział coś podobnego ateista Korwin to by poparł. Tak jest na całej linii ważnych osobistości rządzących od Senatu, Grodzkiego czy Karczewskiego po Sejm , Witek czy Schetyna jak i np. Beata Szydło czy donald tusk

        • Agnieszka said

          Te osobistosci sa najmniej wazne. Liczy sie co mysli i czuje Polak – Suweren. Politycy sa czesto przekupni i dzialaja nierzadko wbrew interesowi Narodu Polskiego.

      • cox43 said

        Wspieranie walczącej Ukrainy jest w tym momencie polską racją stanu. To wszystko naprawdę może w przyszłości wydać wspaniałe owoce.

        • Agnieszka said

          Inne kraje widac nie wiedza co jest ich racja stanu. Oby te twoje owoce nie okazaly sie zgnile.

        • cox43 said

          Mówisz o krajach zachodniej Europy? Tak. One w większości chcą się dogadywać z putlerem. Europa wschodnia generalnie wspiera Ukrainę, i tak powinno być.

    • Atanazy said

      Pan Bąkiewicz mądrze pisze. Bardzo mi się podoba takie stawianie sprawy. Dążyć do tego, co umocni Polskę, a uchodźcom czynić miłosierdzie. Na tym polega stosowanie Ewangelii w życiu publicznym.

      Konkurencyjna propozycja Konfederacji jest krótkowzroczna, ponieważ opuszczenie Ukrainy równa się wygraniu wojny przez Rosję. Wtedy Polska będzie mieć 300 km dodatkowej granicy z Rosją. To okropna perspektywa. Dość już było prowokacji na granicy białoruskiej, czyli też praktycznie rosyjskiej.

      Dlaczego tak wielu katolików w Polsce popiera dzisiaj opcję prorosyjską? Myślą, że z Rosją da się żyć w pokoju?! Nie umiem tego pojąć. Może to skutek prorosyjskiej propagandy, której ulegli, że Rosja to antidotum na gender LGBT itp.? Nie! To byłoby lekarstwo gorsze od choroby.

      • Agnieszka said

        Oby ewangelia Bakiewicza nie spowodowala, ze Polska zatonie jak Titanic.
        Polska wystawia sie na celownik Rosji jak samobojca.
        Obawa o wlasne bezpieczenstwo nie jest popieraniem Rosji.

    • cox43 said

      Wypada się tylko pod tym podpisać.

    • Piotr2 said

      Podpisuję się pod słowami Bąkiewicza w stu procentach.

  13. Dzieckonmp said

    rosjanie masowo palą ludzkie zwłoki w mobilnych krematoriach w częściowo zajętym Mariupolu.

  14. Dzieckonmp said

    Antypolski Koperciarz zostaje na stanowisku, bo tak zagłosowała totalna, popierająca jego haniebne słowa o Polsce, zdradziecka opozycja. wpłaty rubli na konta są ważniejsze

  15. Jozef Piotr said

    1. Dagestański Tu-154 stracił oba silniki i szybował z 9000m zginęły dwie osoby, rozpadł się na kilkanaście części. 2. Polski Tu-154 uderzył w ziemię z wys. ok. 6,7m(brzoza) i rozpadł się na ponad 60000 części. Informacja nr 1 pochodzi z internetu, nr2 od Laska Macieja teraz PO.

  16. Jozef Piotr said

    Trójkąt TRZECH Cesarzy

    https://pbs.twimg.com/media/FQIHtQsWYAI78C-?format=jpg&name=4096×4096

    znajdż sobie na mapie Polski

  17. Dzieckonmp said

    Od lat piszę i przedstawiam tezy głoszące że Polska będzie silna i wielka, tezy oparte na proroctwach . Przedstawię 3 punkty które realizują się na naszych oczach, które potwierdzają że tak może być. Historia się tworzy wczoraj i dziś oraz będzie się tworzyć jutro. Z naście lat dzieci będą się uczyć o tych faktach które sprawiają że Polska zmierza do wielkości.

    1. Rosja ugrzęźnięta na broniącej się przed agresorem Ukrainie, na drodze do zapaści państwa (taka rzeczywistość jest na teraz, ona może się zmienić, ale jeśli tak się zrealizuje i dojdzie do tej zapaści, bankructwa i wielkiej smuty automatycznie Polska staje się Wielka)
    2. Niemcy z wątpliwą reputacją do dalszego liderowania UE (widzimy że wiele państw zrozumiało ten fakt że Niemcy nie nadają się by być Przywódcą Europy)
    3. Już nie Berlin jest gwarantem w realizacji euroatlantyckich aspiracji Kijowa.(Ukraina nawet powiedziała jasno że nie chce wizyty w Kijowie rządzących w Niemczech)

    To wszystko znaczy: 3 x bardzo dobrze dla Polski. Wyrastamy na Lidera Europy.

    • Jozef Piotr said

      obyś był dobrym prorokiem

    • Leszek Krzysztof said

      —————————————————————————————————————

    • ontheair said

      Przebaczyć Wołyń? Tak PRZEBACZYĆ, mimo że to bardzo trudne.
      Nakarmić i odziać lud ukraiński – tak.
      TO JEST WIELKIE DOBRO
      Bogu jest to miłe.

      • Agnieszka said

        Czy Bog wybacza bez aktu skruchy, przyznania sie do winy, przeproszenia i zadoscuczynienia ?

        Nikt nas Polakow nie prosil o wybaczenie, wiec komu mamy wybaczyc?

        • Opcja1 said

          czy Polacy są Bogiem?

        • optymista said

          Mylisz relacje. Akt skruchy owszem ale w relacji Ty i Bóg. Masz kochać bliźniego jak siebie samego, nawet jeśli jest wrogiem

        • Agnieszka said

          To nie Polacy bawili sie w Boga odbierajac zycie innym.
          Czy Ukraincy sa Bogiem ?

        • Agnieszka said

          Optymista @ Mylisz sie. Nigdy nie wyrazales skruchy wobec blizniego ? Wyrazem milosci blizniego jest przeproszenie za krzywdy, ktore mu sie uczynilo. Jest to tez warunek dobrej spowiedzi, czyli skruchy wobec Boga.
          Kochac blizniego nie oznacza pozwalac mu na zbrodnie.

        • Opcja1 said

          jeśli nie chcesz wybaczać, nie wybaczaj. Tobie też kiedyś Bóg nie wybaczy. A może to być prędzej niż myślisz…

        • Peluszka said

          Abstrahuję od kontekstu tematu przebaczenia, jaki tu został poruszony, ale według biblijnej zasady, dla uzyskania oficjalnego przebaczenia niezbędne jest oficjalne wyznanie win i prośba o przebaczenie. Po zdaniu: nie siedem, lecz 77 razy” Ewangelia przywołuje kontekst: (…)wtedy sługa upadł przed nim i prosił go: „Panie miej cierpliwość nade mną, a wszystko Ci oddam” i Pan lituje się nad nim. Niestety, w drodze do domu dłużnik spotyka swojego dłużnika i żąda od niego spłaty długu. Dłużnik, czyni to samo co ten, któremu darowano, tzn. błaga o darowanie długu. Niestety ten, któremu darowano dług, nie okazuje takiej łaskawości, jaka sam otrzymał. Dlatego ostatecznie trafia do więzienia. W kontekście biblijnym dla uzyskania oficjalnego przebaczenia i darowania win ZAWSZE potrzebna jest skrucha winnego. Nawet sw. Szczepan nie mówi do swych oprawców: wybaczam Wam, ale prosi Boga o zmiłowanie nad tymi, którzy go kamienują. „Panie, nie poczytaj im tego grzechu”. Gdy ktoś nam mówi przepraszam i szczerze żałuję, to grzechem jest pamiętać zło, które nam uczynił, ale gdy słowo przepraszam nie pada, mamy pełne prawo do nieufności, a swoje miłosierdzie okazujemy poprzez modlitwę o zbawienie dla zloczyniacych.

        • Peluszka said

          A co do miłości bliźniego: jest JAK siebie samego, a nie BARDZIEJ, niż siebie samego. I nie mam na myśli poruszanego tu kontekstu Polska-Ukraina, ale ogólnie, jak to wygląda w świetle nauki Kościoła i jak zawsze mówiono mi na katechezie.

        • Opcja1 said

          @Peluszka – myślę że wzorem wybaczania w Biblii jest ojciec syna marnotrawnego. Nie czeka na błagania, przeprosiny, itp., tylko sam wychodzi na przeciw, wybaczając bezwarunkowo. Tego wzoru powinniśmy się trzymać, aby się nie pogubić…

        • Peluszka said

          Opcja pełna zgoda
          Jednak syn nigdy oficjalnie nie doznałby przebaczenia Ojca, gdyby skruszony nie wrócił do domu. Jezus na krzyżu też mówi Ojcze przebacz im, bo nie wiedzą, co czynią. Słowa: wybaczam Wam nie padają bezpośrednio do dręczącego go tlumu i żołnierzy. Padają za to do skruszonego łotra… Wiara jest bardzo logiczna i konsekwentna. Jezus czy Szczepan nie mogli okazać bezpośredniego przebaczenia, bo krzywdziciele nie byli na nie gotowi. Nie widzieli w swym zachowaniu niczego złego. Dlatego i Mistrz, i uczeń błagają Boga Ojca o Jego zmiłowanie dla dusz oprawców, o ich nawrócenie.

        • Opcja1 said

          @Peluszka – masz rację, o przebaczenie trzeba poprosić.
          Syn marnotrawny chciał to zrobić, ale jego ojciec ” wyjął mu to z ust” zanim coś powiedział.
          Czy dziś ukraińcy nie są w podobnej sytuacji jak syn marnotrawny, kiedy stają przed nami tylko w tym w czym przyszli, a polacy o nic nie pytają, tylko otwierają im swoje domy?

        • Donald said

          Całkowicie popieram zdanie Agnieszki i Peluszki. Zauważy, czy nie tkwi tu gdzieś podstęp tego który jest ojcem wszelkiego kłamstwa. Ostatnio właśnie ze względu na rzekomą miłości bliźniego podstępnie próbuje nam się narzucić pewne postawy. Że trzeba chodzić w maskach – w imię miłości bliźniego, że trzeba się szczepić – w imię miłości bliźniego, że trzeba redukować emisję CO2, zamykać kopalnie itd. – w imię miłości przyszłych pokoleń naszych bliźnich, że w końcu trzeba traktować uchodźców często ekonomicznych lepiej niż własnych obywateli (w wielu przypadkach) – znów w imię miłości bliźniego.

          Teraz zauważmy. Przykazanie miłości na pierwszym miejscy wymienia miłość Boga! Dopiero potem bliźniego. Na czym polega miłość Boga? Przede wszystkim na wypełnianiu jego przykazań! A o tym się zupełnie zapomina! I teraz dopiero możemy rozważać komu i w jaki sposób pomagać. I to też niekoniecznie materialnie. Bo przede wszystkim powinniśmy mieć na uwadze życie wieczna, czyli uczynki miłosierne w odniesieniu do duszy człowieka. Dopiero potem w odniesieniu do tej rzeczywistości materialnej.

        • Opcja1 said

          @Donald jeśli twierdzisz że kochasz Boga, a bliźnego to może niekoniecznie, to jesteś kłamcą. Nie da się kochać Boga jeśli nie ma się miłości bliźnego. Tak to działa i nie ja to wymyśliłem czy papież, tylko sam Bóg…

        • Agnieszka said

          Opcja 1@ Nie strasz mnie Bogiem i nie mow za Niego, Martw sie aby Bog tobie wybaczyl. Kara Boza moze spotkac i ciebie szybciej niz myslisz. Nie dbasz o nawrocenie ciezkich grzesznikow. Jest to brak milosci blizniego. To czy ja wybaczam winnym wobec mnie nie jest twoja sprawa i nie musisz tego wiedziec. Przestan manipulowac punktacja. 🙂

        • Vesper said

          A ja myślę, że większość z Was, komentujących powyżej jest po prostu zazdrosna o Ukraińców, że mają teraz trochę lepiej niż Wy np. mogą szybciej dostać się do lekarza. Rzeczywiście w perspektywie tego, że wcześniej bomby spadały im na głowy to „wielki przywilej”! Wstyd, katolicy! Wielki wstyd!

        • Dzieckonmp said

          Zazdrość, chciwość widać w tych wypowiedziach. Mnie się już nie chce czytać tego. Wiele wywalam w koszu jest z 500 takich pierdoł.

          Oni wcale nie mają lepiej nawet gdyby faktycznie mieli darmowy bilet na MPK i łatwiejszy dostęp do lekarza co nie jest prawdą. Są w domu i codziennie z nimi rozmawiam i wiem. Siedzą w domu nie wychodzą, patrzą w telefon co chwila dzwonią. Według mnie można to porównać do kwarantanny, izolacji. Im nie w głowie jakieś zwiedzanie tylko ciągle pragną wrócić do swojego domu.

        • Dzieckonmp said

          Mądra wypowiedź a tyle minusów. Ludzi porąbało

        • Agnieszka said

          Vesper@ Przypomnij nam ilu Polakow zmarlo w Polsce z powodu braku dostepu do leczenia.
          Dlaczego uwazasz. ze Polacy, sa gorsi od gosci?

        • Dzieckonmp said

          ale bzdury tworzysz.Siejesz niezgode

        • Peluszka said

          Opcji ja cały czas podkreślałam, że nie pisze o sprawie Ukraina -Polska, ale o kwestii wybaczania jako takiej. Dlaczego Ty ciągle wciskasz sprawę Ukraińców? Ale jeśli do tego pijesz- uważam, że potrzebującym należy się pomóc, ale skrzywdzonym należy się też PRAWDA. Nie można wyrzekać się własnej historii, udawać, że nic się nie stało, kiedy stało się wiele, a skruchy nie było. Ja kompletnie nie łączę tych spraw. Nie mam problemu, by pomagać potrzebującym Ukraińcom ( i mam w nosie czy mi wierzysz, czy nie, pomagam, bo chce, a nie po to, by się pochwalić). Ale akcje typu „nie włączamy syren na 10 kwietnia, bo Ukraińcy będą mieli traumę” lub „nie wspominajmy rzezi wołyńskiej, bo Ukraińcy się obraża” lub „nie możemy źle mówić i pisać o Banderze, bo dla Ukraińców to ważna postać” jest dla mnie kompletnym odlotem intelektualnym, moralnym i politycznym. Nie da się zbudować prawdziwego braterstwa i przyjaźni bez prawdy i przebaczenia. I nie zazdroszczę Ukraińcom, choćby i mieli lepiej ode mnie. I nie żywię w sercu nienawiści, ale widzę, że niektórzy wiedzą lepiej co mi w duszy gra. Potrafię dziękować Bogu za to, co mam, choćbym i wiele nie miała. Kocham Polskę, jej ducha i historię i chce tylko, by nasi goście umieli to uszanować.

        • Peluszka said

          Drogi Adminie,
          Masz rację, są wśród naszych gości ludzie, którzy w ten sposób przeżywają ten okropny wojenny czas i rozłąkę ze swoją ojczyzna. Tu gdzie mieszkam obraz nie jest już tak jednokierunkowy. Moi znajomi, którzy przyjęli Ukraińców pod swój dach, zaczynają borykać się ze swoistymi problemami. I nie, nie chodzi o to, że nie chcą już pomagać, że mają dość. Problemem są kłótnie Ukraińców między sobą. Moi znajomi mają spory dom. Na parterze goszczą skromna rodzinę, której ojciec niegdyś pracował w okolicy, a teraz walczy na froncie i poprosil tych moich znajomych, by przygarnęli jego bliskich. I oni są tacy, jak Adminie opisujesz: zagubieni, ale też chętni do pomocy, uczynni i wdzięczni. Ludzie, którzy mieszkają na piętrze to kompletne przeciwieństwo. Na Ukrainie byli „kimś” i non stop pokazują to tym zwyczajnym ludziom z dołu. Przyjechali tu z całą rodziną, chłopy w sile wieku, co zamiast walczyć o swój kraj, w Polsce pomiatają kobietami z dziećmi, których mężowie walczą na froncie. Sytuacja nie jest taka zero jedynkowa, jak probuje się nam wmówić. U mojej cioci na wsi, Ukraińcy (zdrowe chłopy) dzień w dzień imprezuja. Znam naprawdę wielu wspaniałych ludzi z Ukrainy i takim należy się nasza pomoc ze wszech stron, zresztą ludzie to robią, ale jest też wielu cwaniaków i ich należałoby nieco inaczej traktować.

        • Vesper said

          Adminie, mnie nie ruszają minusy moich komentarzy, bo wiem, że w większości dostaję je od frustratów, którzy swoje niepowodzenia życiowe i niezaradność przerzucają obecnie na Ukraińców. Ludzie wieczorem obejrzą zdjęcia z masakry z Buczy siedząc pod kocem na wygodnej kanapie, a potem kłapią coś o pomocy warunkowanej przebaczeniem. I co? Mam powiedzieć 5 letniej głodnej Ukraince, że nie pomogę, bo ona albo jej kraj mają mnie najpierw przeprosić za Wołyń? Niech minusują. Psy szczekają, a karawana idzie dalej.

        • Dzieckonmp said

          Pięknie, ale tak faktycznie jest z tymi naszymi którzy często jeszcze podkreślają że są katolikami. Gdyby ateiści to mówili to bym potrafił zrozumieć. Pzrykre to bo pokazuje jak powierzchowny ten katolicyzm jest u wielu naszych rodaków.

      • Peluszka said

        Przebaczenie jest ważne, ale dlaczego wśród tak wielu z Was jest takie wybiórcze? Skoro przebaczenie ma by dawane za darmo, nawet, gdy nikt o nie nie prosi, to dlaczego tak samo chętnie nie wybaczacie rosyjskich zbrodni, tak na Polakach, jak i na Ukraińcach? I nie nazywajcie mnie za to pytanie ruska onuca, bo nigdy prorosyjska nie byłam. Nie zwiazujcie mnie też z konfederacja, bo zawsze głosuje na PiS. Pytam, bo jest to dla mnie zupełnie nielogiczne i niezrozumiałe.

        • ontheair said

          Jeśli tylko takie „malutkie coś” jak przebaczanie okazuje się tak trudne, to co z nadstawieniem 2 policzka? (pisząc o policzku nie mam już na myśli Wołynia, piszę ogólnie o krzywdach codziennych, małych) My ludzie? – nie.
          Jezus Chrystus to Robił – esencja wiary (trudnej!) – podążanie za Chrystusem, jak piszą w komentarzu w linku – wysoko ustawiona poprzeczka.
          Skoro już nie nadstawiamy policzka to „przynajmniej” przebaczajmy (chodzi o dosłowne wywalenie ze środka zawiści, złości).
          Tu jest lepiej wyjaśnione:

          https://pl.aleteia.org/2022/02/20/nadstawianie-drugiego-policzka-czy-mozna-byc-chrzescijaninem-bez-tego-komentarz-do-ewangelii/amp/

          Peluszka przebaczanie jest trudne, a małe kroczki też ważne.

        • Peluszka said

          Tak i ja to rozumiem. Moje pytanie nie brzmiało:JAKIE jest przebaczenie, czy CZY przebaczenie jest możliwe? Moje pytanie brzmiało: DLACZEGO Ukrainie potraficie tak bezinteresownie wybaczyc jej zbrodnie wobec Polaków i nie macie problemów z brakiem skruchy „politycznej’, a Rosji już tej gotowości odmawiacie? Czy katolicyzm zakłada jakąś wybiórczość w wybaczaniu? Czy Bóg uczy: temu zapomnij winy, ale tamtemu nie daruj?

        • Dzieckonmp said

          Ale powiedz mi co ja mam ruskiemu wybaczyć?
          Czy mam wybaczyć że atakuje i morduje ludzi? Przecież nawet nie przestał tylko trwa to mordowanie, jutro będzie trwać i za tydzień to co mam naprzód wybaczyć to co będzie robił w przyszłości.
          Powiesz może że trzeba wybaczyć morderstwo w Katyniu. No fakt to można by wybaczyć bo to się stało i nie trwa. Ale jak można wybaczyć jak ruski do dziś twierdzi że to nie oni. Jesli nie oni to co ci da wybaczenie im. Wybacza się winowajcy. Takie wybaczenie otrzymali od nas Polaków Niemcy. My Polacy wybaczamy więc po co rozsiewać tezę że jednak nie wybaczamy ruskim. Po co sączyć informacje które mogą powodować brak wybaczenia Ukraińcom? Nie powstrzymuj Polaków w tym co świetnie dotychczas czynili i czynią nadal bo to wygląda jakby piąta kolumna wroga w Polsce pracowała.

        • Peluszka said

          A co do nadstawiania drugiego policzka… Czy wiesz, że w kulturze Żydów było prawo, że przeciwnika mogłeś/mogłaś uderzyć tylko wierzchem jednej z dłoni ( już nie pamiętam czy prawej, czy lewej)? Spróbuj zrobić eksperyment- zamachnijnsie w ten sposób na osobę, która zgodzi się wziąć udział w tym eksperymencie, a następnie poproś ją, by nadstawila drugi policzek? I co się stało? Podpowiem: przy regułę uderzania btylko wierzchem jednej dłoni naddtawienie policzka wiązało się z UNIKNIECIEM kolejnyvh ciosów. Chrystus jest mądry i nigdy nie nakazywał nam dawać się bić

      • Vesper said

        @Agnieszka, Twoje zapytanie do mnie tylko potwierdziło postawioną przeze mnie tezę. Nigdzie nie napisałam, że Polacy są gorsi od Ukraińców. To Ty napomknęłaś o tym w swoim komentarzu: „Dlaczego uważasz, że Polacy są gorsi od gości?” Polacy umierali przez brak dostępu do leczenia w czasie pandemii, kiedy nikomu do głowy nie przyszło, że za rogiem czai się wojna. Nie myl więc pojęć, bo tamtemu umieraniu Ukraińcy wcale nie byli winni. Poza tym czy ich obecne rzekome uprzywilejowanie jest tak realne, jak myślisz? Czy jakiś Ukrainiec sprawił, że Ty osobiście nie mogłaś dostać się do lekarza? Czy jakiś Ukrainiec zabrał Ci pracę? Czy jakaś Ukrainka zabrała Ci męża?

        • Kazia said

          To ostatnie… TAK… nie mi, ale znam dwa przypadki. Mało tego zdradzona żona uslyszała od niej, że nie opusci jej domu, bo zna swoje prawa……..

        • Agnieszka said

          Vesper@ Przestan sie juz kompromitowac. Sama nie wierzysz w te bzdury , ktore tu wypisujesz. Zaprzeczasz sama sobie.
          Probujesz sie tutaj dowartosciowac ? Frustarcja to twoje drugie imie. Pisz o swoich niepowodzeniach i porazkach zyciowych, bo tylko to znasz. Nic nie wiesz o innych ludziach.

          Napisalas ” mają teraz trochę lepiej niż Wy ( nie jestes Polka?) np. mogą szybciej dostać się do lekarza ”
          Czy to nie oznacza, ze Polakow traktuje sie gorzej niz gosci ? Dokladnie to napisalas , ze Polacy sa gorsi od gosci.

          Polacy placa na NFZ ciezka kase nie majac nadal dostepu do leczenia, a tymczasem ci, ktorzy nie placa nic maja leczenie od reki.!!!

          Tak, osobiscie doswiadczylam dyskryminacji zwiazanej ze sluzba zdrowia. Moja Mama nie widziala lekarza od dwoch lat. Tylko teleporady !!! Dlaczego obcy maja miec bezposredni kontakt ?
          Na glowe mojej Mamy przez 5 lat spadaly bomby.

          Skoro okolo 200 000 Polakow zmarlo w zeszlym roku z braku dostepu do sluzby zdrowia, to skad nagle ten dostep dla gosci ?
          Ich zdrowie i zycie wazniejsze ? Tak sie rozczulasz nad innymi, a o Polakow nie dbasz, tylko drwisz i opluwasz…Wstyd katoliczko, wielki wstyd !!!

        • Dzieckonmp said

          ty Agnieszko się wstydź . jestes tak przewrotnie kłamliwa

        • Agnieszka said

          Pokaz gdzie sklamalam, a jesli nie potrafisz tego zrobic, to mnie przepros.

          Wstydz sie Bronislawie. To ty jestes przewrotnie klamliwy.

        • Vesper said

          @Agnieszka, wielkie pudło. Normalnie nigdy bym o tym nie wspominała, szczególnie na blogu anonimów, ale Twój komentarz tak mnie rozbawił, że napiszę. Akurat tak się składa, że nie mam na koncie większych niepowodzeń. Mam bardzo dobrze płatną pracę, jestem radcą prawnym, mieszkanie bez kredytu, szczęśliwą, zdrową rodzinę, więc tu nie udało Ci się mnie „uderzyć”. Wszystko to zawdzięczam Bogu i własnej ciężkiej pracy. Przeczytaj jeszcze raz swój komentarz i zastanów się, kto tu jest sfrustrowany.

          Jak widać nadal nie rozumiesz podstawowego chrześcijańskiego założenia, że należy pomagać bezinteresownie. Nie patrzeć i nie kalkulować, kto ma lepiej, kto ma gorzej tylko pomagać, żyć we wspólnocie i jedności. To że Twoja mama nie widziała lekarza od 2 lat nie jest winą Ukraińców tylko co najwyżej polskiej służby zdrowia i być może nawet Twoją. W trakcie pandemii nie istniały TYLKO teleporady, była możliwość osobistego kontaktu z lekarzem na NFZ, tylko trzeba było odpowiednio o to zadbać, szczególnie w późniejszych miesiącach pandemii. Wytłumacz jak UCHODŹCY WOJENNI, którzy często uciekli z domów bez niczego, mają płacić na NFZ? Gdzie Twoje ludzkie współczucie? Ano nigdzie, bo widać, że masz klapki na oczach, tylko „ja, ja, ja, moja rodzina, mój naród!”

          Odnosząc się z kolei do realiów tego niby lepszego traktowania Ukraińców w Polsce w przeważającej mierze jest to bzdura. Od znajomych lekarzy wiem, że Ukraińcy praktycznie z tego nie korzystają oprócz przypadków krytycznych np. kobiet w ciąży. Sama parę tygodni temu byłam na SOR, gdzie w poczekalni pokornie czekało dwóch Ukraińców i wcale nie pchali się do tego aby być przyjętymi wcześniej od reszty.

          Nigdy nie oplułam zdrowia i życia moich rodaków. Żaden mój komentarz nie miał nawet cienia zabarwienia antypolskiego, a tym bardziej nie opluwał tego narodu ani ludzi tu żyjących. Wkładasz mi w usta te słowa, bo czytając mój komentarz zalała Cię furia, co widać chociażby po liczbie użytych przez Ciebie wykrzykników.

          Dalszą dyskusję uważam za bezsensowną, bo i tak wiem, że ludzie o Twoich poglądach praktycznie nie zmieniają swojego punktu widzenia. Karmienie się negatywnymi emocjami za bardzo wchodzi krew. Adminowi bardzo współczuję, bo wyobrażam sobie, że komentarzy godzących w Ukraińców, ofiary tej wojny, musi być na tym blogu o wiele więcej niż widać na pierwszy rzut oka.

        • Dzieckonmp said

          Vesper trafiłaś z tym współczuciem. Ja muszę każdą tą bzdurę najpierw przeczytać potem ocenić a czasochłonne jest oglądanie linków do filmików. Idzie zwariować, pojawiają się nerwy itd. Obecnie tylko od 24 lutego w koszu jest 564 komentarzy. Pomyślcie każdy ile to czasu mi pochłonęło by przeczytać i ocenić te opłacane komentarze trolli. Nie dziwcie się że często sa bardzo nerwowe moje odpowiedzi bo jestem podładowany tą starsznie brzydką postawą niby Polaków, niby katolików. To jest załamujące a mimo to staram się widzieć nadzieję że Polska spełni pokładane w niej zaufanie ludzi w sumie całego świata.

        • Bartosz said

          Wydaje mi się pani Agnieszko, że kieruje pani swoje oburzenie nie w tę stronę co trzeba. Ukraińcy sami nie nadali sobie żadnych przywilejów. Jeśli w ogóle jakieś mają (co w praktyce raczej nie występuje i mówię to jako osoba związana ze służbą zdrowia) to zadecydowali o tym ludzie decyzyjni z Polski. Co do teleporad, owszem ten obłęd dał się we znaki, wiosna 2020 była pod wym względem najgorsza, ale później z biegiem czasu osobiste wizyty lekarskie były możliwe. Ukraińcy nie są lepsi od Polaków i vice versa, jesteśmy równi, ale chyba każdy widzi że aktualnie to oni są w znacznie gorszej sytucji życiowej niz my wiec pomocna dłoń trzeba po ludzku wyciągnąć. kiedy dobry samarytanin spotkał człowieka w potrzebie po prostu się nim zajął bez wzgledu na wszystko. Oby pani nigdy nie musiała uciekać z Polski z jedną reklamówką i liczyć na łaskę i niełaskę obcego kraju

        • Agnieszka said

          Panie Bartoszu rzeczywiscie tylko sie panu wydaje.
          Wspolczucie i pomoc nie musza byc slepe.Stwierdzam jedynie fakty, ktorym niektorzy z klapkami na oczach probuja zaprzeczac.
          Pan chyba zdaje sobie sprawe z tego, ze jako przedstawiciel sluzby zdrowia nie jest pan dzisiaj wiarygodny w ocenie sytuacji na tym polu.?
          Nie wspolczuliscie chorym Polakom przez 2 lata. Przychodnie, szpitale pozamykane na glucho, bezwartosciowe, szkodliwe testy i procedury. Kolejki umierajacych Polakow w karetkach oczekujacych godzinami na te falszywe wyniki determinujace czy bedzie ratowane ich zycie , czy WYPAD. Gosci tak nie traktujecie. Bylby tu zaraz niewyobrazalny lament.

          Niech pan przestanie pouczac innych o dobrych samarytaninach, skoro przez was czyli sluzbe zdrowia zmarlo bez udzielonej pomocy tylu Polakow w ich wlasnej Ojczyznie. Tacy nagle staliscie sie tkliwi i czuli na krzywde innych ? Dodatki krowidowe zrujnowaly wasza psychike i moralnosc.
          Swoje uwagi na temat ucieczki z jedna walizka niech pan zostawi dla siebie i zony. Moze sie przydac szybciej niz pan mysli.
          Oby wowczas znalazl sie jakis kraj, ktory przesiedli do siebie miliony Polakow.

        • Dzieckonmp said

          Puściłem ten komentarz żebyście zobaczyli jak wygląda osoba opętana.

        • Agnieszka said

          Mowisz o sobie. jestes osoba opetana.

        • Bartosz said

          pani Agnieszko ja tego nawet nie skomentuję, bo z pani po prostu wylewa się jad. nie wiem z czego ten jad wynika, kto panią tak skrzywdził, to pani wie już sama, a ja w psychologa nie będę się bawić. argument dobrego samarytanina pani zbagatelizowała, bo zdaje się, że nie wie pani jak na niego konstruktywnie odpowiedzieć, a jego przykład podał nam sam Jezus, więc on chyba najlepiej wie, co jest słuszne. Ludzie dobrej woli czytają ten blog i widzą gdzie leży prawda.

        • Agnieszka said

          Admin….. Dośc tej nienawiści twojej strony do Vesper. Nawet Wielki Piątek nie potrafisz nienawidzić

  18. Dzieckonmp said

    Jak oceniasz działania Premiera Morawieckiego wobec wojny na Ukrainie?

    Dobrze 65%
    Źle 30%
    Nie mam zdania 5%

  19. Dzieckonmp said

    te czerwone pająki znów szykują coś dla ludzi.

    Miedwiediew: Słyszymy alarmujące doniesienia z Chin

    Miedwiediew stwierdził, że pandemia koronawirusa jest daleka od zakończenia, a Rosja powinna być przygotowana zarówno na nowe ogniska COVID-19, jak i na pojawienie się nowych infekcji. Były prezydent i były premier Rosji mówił o tym we wtorek podczas posiedzenia komisji Rady Bezpieczeństwa w sprawie ustanowienia krajowego systemu ochrony przed nowymi infekcjami.

    – Ograniczenia sanitarne są znoszone w wielu krajach, w tym dla turystów, ale wirus nie zniknął. Słyszymy alarmujące wiadomości z Chin, gdzie pandemia się nasila, a największa epidemia koronawirusa prowadzi na przykład do dość surowych ograniczeń w Szanghaju – powiedział Miedwiediew, cytowany przez agencję TASS.

    https://dorzeczy.pl/opinie/288370/miedwiediew-slyszymy-alarmujace-wiadomosci-z-chin.html

  20. Jozef Piotr said

    Głosowanie w SENACIE
    ODWOŁANIE GRODZKIEGO NIE PRZESZLO !!!!!!!!

    Ale mamy reprezentantów
    niech ich trafi szlag

    Dziwicie się że tajemnica SMOLEŃSKA dotychczas nie wyjaśniona a sprawcy nie ukarani

    • Anonim said

      Kolesiostwo jest przed pradą i sprawiedliwościa ,
      a to pierwszy krok do tworzenia piekła na Ziemi ,
      gdzie prawda i sprawiedliwośc jest zwalczana , szatańską pyszną egoistycną miłoscia własną …

      To zaprzeczenie budowie Królestwa Miłości przez Chrystusa Króla ,..

  21. ontheair said

    Papież Jan Paweł ll: „Wszyscy zgadzamy się co do tego, że religia musi prawdziwie koncentrować się na Bogu, i że naszym pierwszym obowiązkiem religijnym jest uwielbienie, chwała i dziękczynienie. Otwierająca Koran sura stwierdza to jasno: ‘Chwała Bogu, Panu światów’ (Koran, I,1)”.
    Po śmierci Jana Pawła II katoliccy tradycjonaliści z założonego przez abp. Lefebvre’a Bractwa św. Piusa X wystąpili przeciwko beatyfikacji papieża Wojtyły przypominając jego bliskie relacje z innymi religiami.
    Te słowa i zdarzenia są prawdziwe!

    Są na świecie 3 religie Boga Jedynego: chrześcijaństwo, islam i judaizm.
    Kościół, Meczet i Synagoga to Domy Boże.

    Błogosławiona Anna Katarzyna Emmerich na początku XIX w.:
    „Widziałam dziwny kościół budowany przeciwko wszelkiej regule… Brak aniołów w nadzorowaniu prac budowlanych. W tym kościele, nic nie przyszło z wysoka … Był tylko podział i chaos. Prawdopodobnie jest to kościół ludzkiego stworzenia, zgodnie z najnowszą modą, tak jak nowy heterodoksyjny Kościół Rzymu, który wydaje się być tego samego rodzaju… „
    (cały tekst -Admin X.2015 https://dzieckonmp.wordpress.com/?s=Dwoje+mistyków&submit=Szukaj )
    Czy to budynek, który połączy te religie?

    Bóg chciał wielu religii. Na każdą z nich został nałożony inny trud, np. w judaizmie i islamie bogactwo postrzegane jest jako błogosławieństwo, natomiast w chrześcijaństwie właściwe jest ubóstwo. Judaizm dopuszcza rozwód, islam zezwala, chrześcijaństwo zakazuje i wiele wiele innych.
    Nie sposób połączyć tych religii. To wprowadziłoby największy chaos w ludzkich sercach. Ludziom nie wolno tego dotykać. Powinny istnieć niezależnie, a Bóg rozsądzi.

    Ja tak pojmuję ten dziwny, nowy, ludzki „kościół”.

  22. Jozef Piotr said

  23. Jozef Piotr said

    Tomasz Tadeusz Turowski…jeszcze usłyszymy o nim…był podczas postrzelenia JPII, zabezpieczał łot do Smoleńska…

  24. Jozef Piotr said


    https://pbs.twimg.com/media/FQD8oRXWYAIlAz_?format=jpg&name=medium

  25. Dzieckonmp said

    To jest niezły cios. Wczoraj Zełeński odmówił spotkania z niemieckim prezydentem a dziś z otwartymi ramionami przywita w Kijowie Prezydentów Polski, Litwy, Łotwy i Estonii.

    Szwab dostał potężnego liścia

    • Dzieckonmp said

      Rosjanie zabili w Mariupolu 21 tysięcy cywilów, a 100 tysięcy przewiozą przymusowo na Syberię, pod koło podbiegunowe. Stalinowskie metody eksterminacji. Nic dziwnego, że prezydent Ukrainy nie spotka się z prezydentem Niemiec, który chce pozować do wspólnego zdjęcia. Na krzywy ryj.

      • Dzieckonmp said

        I kto miał rację tusk który wszystko chciał oddać dla Niemiec czy Kaczyński który stawia Niemcom twarde żądania, warunki. Leszek stoi po stronie Niemiec i tuska, a to znaczy że przeciwko Polsce

    • Darek said

      Dokładnie.
      Niemcy oddali Ukrainę rosji ,a później szykowali to samo zrobić z Polską czyli to co robią na Ukrainie, to samo by robili w Polsce

  26. Marta said

    Rekolekcje 3

    Wiara bez ufności to kłamstwo i fikcja!
    Rekolekcje Wielkopostne – III konferencja

    • Marta said

      Rekolekcje 4

      Polska będzie POTĘGĄ- to obiecuje Jezus Faustynie! Rekolekcje Wielkopostne – IV konferencja

  27. Darek said

    Wojna na Ukrainie pokazała, że wielkość wojska i uzbrojenie nie ma tak wielkiego znaczenia, jak wykorzystanie i znajomość terenu, przywództwo i wola walki – powiedział w rozmowie z PAP mjr John Spencer, ekspert wojskowy i specjalista od walk w terenie miejskim.

    „Wojska na całym świecie są zafiksowane na punkcie tego, jaka jest armia wroga i że to jedyne, co ma znaczenie. Więc spędzają mnóstwo czasu analizując, jaki jest jej rozmiar i jak jest uzbrojona. Wojna na Ukrainie pokazała, że – broniąc się przed przeciwnikiem – to co ważniejsze, to teren: to czy możesz go utrzymać, wykorzystać, czy masz wsparcie ludności” – mówi Spencer, szef Modern War Institute na Akademii Wojskowej USA w West Point i czołowy ekspert od walk w mieście….

    https://www.msn.com/pl-pl/wiadomosci/polska/ekspert-z-akademii-wojskowej-w-west-point-wojna-na-ukrainie-pokaza%C5%82a-%C5%BCe-bardziej-od-uzbrojenia-liczy-si%C4%99-teren-przyw%C3%B3dztwo-i-wola-walki/ar-AAWa7kY?ocid=winp1taskbar&cvid=df499e1dd63b4c5a920b3e2a3a239ca6

  28. Dzieckonmp said

    Podczas zagrożenia wojennego u naszych granic, Tusk apeluje do członków PO by doprowadzić do wojny domowej w naszych granicach. Tego scenariusza się spodziewałem obserwując co wyprawia ta ku…..a przez ostatnie pół roku

    • Dzieckonmp said

      Polski Prezydent w Kijowie.
      Polski rząd wspiera i broni Ukrainę na arenie międzynarodowej.
      Co robi Tusk?
      W Polityce bredzi, że Kaczyński chce rozbioru Ukrainy.
      Zdrada stanu? Tak. i coś więcej.
      Jak nisko upadł ten typ. Miał być król Europy, jest przygłupi klaune niemieckich mediów

  29. Darek said

    Rakowski: Koalicja w Izraelu się załamała. Wojna stworzyła masę problemów na Bliskim Wschodzie

    Gen. Skrzypczak: Rosjanie nie wygrali żadnej bitwy. Wszystkie kończyły się ogromną katastrofą

  30. Dzieckonmp said

    Rosyjskie MSZ: Zajmiemy się mechanizmami USA i NATO, które przekazują broń na Ukrainę jako uzasadnionymi celami (do ataku)

  31. Dzieckonmp said

    Senatorowie opozycji tym zwolnieniem uchodźców i ich firm z podatku to chyba bardzo chcą im zaszkodzić.

  32. Dzieckonmp said

    Jak Unia Europejska pomaga
    🇬🇷 Grecja – 4,5 MILIARDA EURO na MIGRANTÓW
    🇹🇷 Turcja – 6 MILIARDÓW na uchodźców
    🇵🇱 Polska – ANI EUROCENTA na uchodźców

    Myślę że za niedługo Pan Bóg ześle im piekielne doświadczenia. My zaś uchronimy się.

    • Witek said

      Pnie Bronku, dziękuję za ten komentarz. Ale tak się dzieje we wszystkich dziedzinach i aspektach. Kto tego nie widzi jest zdrajcą niczym Judasz z dzisiejszej Ewangelii.

      Demon zdrady ( i jego s…..ny oszustwa, obłudy, zawszaństwa, krzywoprzysięstwa i innego przekleństwa) od Króla Jana Kazimierza, który jako pierwszy zdradził naszą ojczyznę. Kolaborował z sąsiadami, zaprosił Szwedów, pokutuje do dzisiaj.

      I nie przyćmią tego Śluby Lwowskie napisane przez Świętego Andrzeja Bobole, a odczytane przez króla ( świadomie małą literą) dzięki tylko jego Żonie Ludwiice MariiGonzaga.

    • Opcja1 said

      PKO BP: pierwszy raz od 6 lat ujemne łączne saldo rachunku bieżącego i kapitałowego
      Czyli w tym roku po raz pierwszy od czasu objęcia rządów przez PiS. Za PO deficyt był standardem co roku, choć nie było pandemii, inflacji ani wojny…

      https://www.pb.pl/nbp-w-lutym-131-mld-zl-deficytu-na-rachunku-obrotow-biezacych-1147584

      • Opcja1 said

        zapomniałem dodać sankcji UE na Polskę, polegających na wstrzymaniu wypłat z funduszy unijnych

  33. Adrian said


    O NADCHODZĄCYCH NIEDOBORACH C.D. 4.2022

  34. Dzieckonmp said

    Płonie duma Floty Czarnomorskiej. Krążownik Moskwa w ogniu,z informacji wynika, że krążownik Moskwa został trafiony dwoma ukraińskimi rakietami Neptun , no i to jest dobra wiadomość na koniec dnia

  35. Dzieckonmp said

    Ks. Kneblewski w rocznicę zbrodni katyńskiej usprawiedliwia Stalina i wybiela zbrodniarza.
    Biedny szaleniec w stroju prałata. Im starszy, tym bardziej jebnięty.

    https://pbs.twimg.com/media/FQQGnZVXoAYOAVN?format=jpg&name=medium

  36. Dzieckonmp said

    Rosjanie poprosili talibów o broń pozostawioną przez Amerykanów.

    Talibowie odpowiedzieli, że nie wspierają terrorystów.

    • Selbi said

      Ha, ha, ha ale się uśmiałam. Czytaj: terroryści odpowiedzieli, że nie wspierają terrorystów.

  37. Dzieckonmp said

    Jeśli nie poznaliście się jeszcze na PO do czego są zdolni oraz jak nie cierpią faktu że istnieje Polska to zobaczcie sami jak Europoseł PO osobiście potwierdza to o czym pisze

    https://pbs.twimg.com/media/FQOBRQoWUAYzMhe?format=jpg&name=small

  38. Dzieckonmp said

    W demokratycznej Hiszpanii,
    gość który w internecie groził śmiercią Premierowi Sanchezowi… właśnie dostał 7,5 roku
    W Kaczystowskiej dyktaturze, Pan Braun dalej na wolności nie?

  39. Janusz wąsaty said

    Widzę, że cenzura wiecznie żywa. Czym się naraziłem, że nie umieściliście mojego komentarza. Za mało propisowski?, za mało proukrainu? Myślałem, że to portal wolnych ludzi, a to kolejna klika przymilaczków. Pozdrawiam, Wesołych Świąt.

    • Dzieckonmp said

      Za niesłuszne oskarżenie jeszcze raz powtórzone daję BANA. Wszystkie komentarze od Ciebie są na blogu a nawet masz odpowiedzi na nie. Chyba nowy sposób znalazłeś aby mnie niszczyć. Leszku nie dość że zmieniasz nicki to jeszcze stosujesz ruskie metody kłamstwa

Sorry, the comment form is closed at this time.

 
%d blogerów lubi to: